Дори най-големите автомобилни производители понякога допускат грешки със свои модели. Причините са най-различни – от поява на пазара в неподходящ момент до избухването на сериозен скандал, който съсипва имиджа на съответната марка. Някои автомобили просто остават недооценени и се превръщат в огромен провал за компанията, която е възлагала огромни надежди на тях.
Следващите 11 модела са точно такива. Всички те не успяха да се наложат и нанесоха сериозни щети на своите производители. Те засягат не само реномето на съответната марка, но и струват много пари, които са похарчени за тяхната разработка и производство. Затова и бяха определи като „най-големите каръци“ в историята на автомобилната индустрия.
11 модела, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Четвъртият по големина американски концерн - American Motors Corporation (AMC), в преследване на конкурентите си многократно се опитва да изненада купувачите с необичайни творения. През 1975 г. на пазара е пуснат на компактен (по американските стандарти) автомобил със символичното име Pacer. Хечбекът с три врати изненадва с необичайния си дизайн, огромна стъклена площ и факта, че дясната врата е по-дълга от лявата. Доста късият (4364 мм) Pacer изглежда странно и защото на широчина (1963 мм) е практически същият като пълноразмерните американски седани.
На купувачите са предложени икономични (отново по американските стандарти) двигатели - шестцилиндрови с обем 3,6 литра и 4,2 литра. През първата година бяха продадени 145 000 автомобила, което не е лош резултат. След това обаче търсенето на необичайния автомобил започва катастрофално да пада. Нито версията комби, нито инсталирането на V8 двигателя помагат. Pacer се произвежда до 1979 г., а само 4 години след това концернът фалира.