Търсенето на автомобили през тази година е огромно, като това се отнася и за един от най-големите пазари в света – този в САЩ. Въпреки това, не всички собственици на нови автомобили са еднакво доволни от покупката си. Според наскоро публикувано проучване, което измерва мнението на собствениците за новите им автомобили, колата, която американците мразят най-много, е Chrysler.
Високото търсене на автомобили тази година се дължи на пандемията от COVID-19, която по-рано сериозно наруши продажбите. В продължение на няколко седмици и дори месеци хората бяха затворени и не можеха дори да посещават дилърите. Междувременно доходите на много американци от средната и висшата класа всъщност нараснаха през същия период. Въпреки кратката рецесия, повечето продължиха да работят, а печалбите на фондовия пазар и цените на жилищата увеличиха активите им.
В същото време обаче предлагането на автомобили спадна, като причината е огромният недостиг на полупроводникови чипове, използвани в електронните системи. И тъй като производството спадна, цените скочиха, като едновременно с това много хора започнаха да пазаруват онлайн.
Проучванията сочат, че 90% от американците правят онлайн-проучване, преди да си купят нова кола. Цели 30% от покупките на нов автомобил през 2020 г. са през интернет, което е доста сериозно увеличение. Преди настъпването на пандемията едва 2% от сделките са осъществявани по този начин, съобщава ABC News.
Едно нещо обаче не се е променило – степента, до която купувачите на автомобили търсят експертно мнение за модела, който са харесали. Издания като Car and Driver, Motor Trend и други правят оценки от десетилетия. Изследователски фирми като Edmunds и Kelley Blue Book също предлагат подобри услуги, но златният стандарт та тези оценки е J.D. Power, който публикува резултати от няколко големи проучвания годишно.
За да определи колата, която американците мразят най-много, 24/7 Wall St. използва проучване на J.D. Power. То се основава на мненията на 110 827 собственици на нови коли, които са били анкетирани от февруари до юли 2021 г. Целта на изследването е да определи „емоционалната привързаност на собствениците и до каква степен те се вълнуват от новото си превозно средство“. Те е трябвало да оценят колата по 37 параметъра – от чувството за комфорт, което изпитват, когато седнат на шофьорската седалка, до вълнението от натискането на газта.
Общият брой точки, която една марка може да получи, е 1000 (Tesla не попада в класацията, тъй като не отговаря на част от изискванията). Автомобилите са разделени на два класа – премиум и масови, като средният резултат е 864. Луксозните марки с най-лоша оценка са Infiniti и Acura – по 842, а при масовите – Chrysler, който получава 826. Проблемът и на трите производителя е крайно ограничената моделна гама, категорични са експертите, като това важи най-вече за Chrysler, който предлага само 3 модела.