Всеки път, когато някой блогър или собственик на канал в YouTube се докопа до VW Golf, за да го изкара на магистрала, това обикновено е версия GTI или R. В случая този автомобил от осмото поколение на модела не е хот-хеч, а най-обикновена дизелова модификация. Под нейния капак е поставен двигател 2.0 TDI, който е поставен на изпитание на участък от магистрала в Германия, където няма ограничения на скоростта.
При предишните поколения на модела се разчиташе на 1,6-литров мотор, но при осмата генерация във Волфсбург решиха да променят нещата и поставиха 2.0 TDI. Той се предлага в два варианта – със 113 к.с. и 300 Нм или 148 к.с. и 360 Нм. Има и версия GTD със 197 к.с. и 400 Нм, а като цяло двигателят е идеален за магистрала, тъй като предлага нисък разход на гориво и висок въртящ момент.
Доказателство за това е видеото, в което дизеловият хечбек, стига да има достатъчно празен път пред себе си, може да развие 240 км/ч. И показва, че не се нуждаете от Golf GTI или R, за да се движите с висока скорост по магистрала.
Факт е, че скандала с манипулираните дизелови двигател, станал известен като „Дизелгейт“, Volkswagen беше принуден да ускори своята програма за електрификация. Вижда се обаче, че добрият стар TDI все още се справя много добре и явно ще продължи да се използва. Той вече по-чист, може да работи с парафинови горива, създадени от биологични остатъци и отпадъчни материали, за да намали въглеродните емисии с цели 95%.
Снимка и видео: Autobahn