Китайски производител на електрически автомобили Nio представи седана ET5. Това е неговият пети модел след след кросоувърите ES8, ES6 и EC6 и седана ET7, без да броим хиперколата EP9, с който компанията стартира своето участие в автомобилната индустрия.
На външен вид Nio ET5 прилича на умалена версия на споменатия ET7, но има известна разлика в осветителната технология и броните. Стилът обаче е един и същ, като е подчинен преди всичко на аеродинамичната ефективност. Коефициентът на съпротивление е 0,24, като седанът е получил прибиращи се дръжки на вратите, голям панорамен покрив и мощни спирачки, които са собствена разработка на компанията.
В кабината почти няма физически контроли. В допълнение към екраните за инструменти (10,5-инчов) и мултимедия (12,8-инчов), Nio ET5 разполага с „виртуален кокпит“ PanoCinema, която съчетава технологии за добавена и виртуална реалност. Оборудването включва още спортни седалки с функция за отопление, вентилация и масаж, атмосферно осветление с 256 цвята, аудиосистема Dolby Atmos 7.1.4 и собствен автопилот Aquila, използващ 33 различни сензора.
Отпред е монтиран 150-киловатов електромотор, а отзад – 210-киловатов. Съвкупната им мощност е 480 к.с. и 700 Нм. В режим Sport + (един от общо осемте налични) седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. На клиентите ще бъде предложен избор от три варианта на батерии – капацитет от 75, 100 и 150 кВт/ч. Според китайския цикъл на измерване CLTC те осигуряват пробег с едно зареждане съответно от 550, 700 и 1000 км.
Продажбите в Китай стартира следващата есен, като цените започват от 328 000 юана (46 700 евро). Ако батерията не бъде закупена, а взета под наем (опцията BaaS - Battery-as-a-Service), първоначалната цена ще падне до 258 000 юана (36 000 евро). В Nio посочват Tesla Model 3 като основен конкурент и освен в Китай ще предлагат ET5 в Норвегия, Германия, Холандия, Швеция и Дания.
Още снимки на китайския електромобил - вижте в галерията:
Снимки: Nio