IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спука ли се вече балонът на електромобилите?

Компаниите в сегмента заличиха 730 милиарда долара пазарна стойност само за седмици

Преди във форума ни да се е разразила поредната война между феновете на електричеството и тези на бензина, нека уточним: не става дума за достойнствата или слабостите на тази технология, а само за пазарния потенциал на компаниите, които се нароиха в този сектор.
  
 
електромобили, Tesla, катастрофа, стена
Дори и след спада през февруари, съотношението между цените на акциите и приходите при производителите на електромобили все още е драстично по-голямо, отколкото при традиционните автомобилни компании
  

  
Последната година бе период на смайващ ръст в цените на акциите на всеки, който прави електромобили, компоненти за електромобили или поне е показал рисунка на електрическа кола, която смята да произвежда някъде в необозримото бъдеще. Tesla бе най-очевадният пример, но зад нейния гръб огромни ръстове реализираха десетки други компании, доскоро слабо или напълно неизвестни.

Напразно множество експерти предупреждаваха, че това е балон и че абсурдно начинаещи компании без готови продукти и без никакви приходи да струват повече от гиганти като General Motors или Volkswgen. Сега вече е късно за предупреждения: балонът се спука. Дори Tesla загуби над 33% от цената на акциите си, а при по-малките участници в сегмента има и драстично по-тежки сривове. Анализатори на The Financial Times събраха данните на всички по-значими производители на електрически превозни средства за последните 12 месеца и установиха поголовен спад, който се отнася също до производителите на батерии и създателите на инфраструктура за зареждане.
 
 
електромобили, акции, срив
За броени седмици компаниите от сектор електромобили са загубили пазарна капитализация общо за 730 милиарда долара, показват сметките на The Financial Times


Само за месец този сектор от пазара е загубил пазарна капитализация на стойност умопомрачителните 730 милиарда долара. Сега единственият въпрос, както пише FT, е къде е дъното. Вероятно е още далеч, ако се има предвид, че капитализацията на традиционните (и печеливши) производители на автомобили е средно 0.6 пъти годишните им приходи. Докато дори след голямото орязване през февруари при електрическите стартъпи този показател все още е 14.4 пъти годишните приходи. Не е трудно да се досетим, че предстоят още доста корекции. Междувременно нека видим кой производител на електромобили колко загуби от пазарна капитализация за последните шест седмици.


От Tesla до Lucid: кой колко загуби (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пука се балона, понеже големите производители почнаха всеки ден да изкарват електрическа версия на нормалните си коли. А големите производители имат и производствена мощ и капитал. А и фугите между панелите не ги забравят да проверят. Спор няма, че евентуално след години ще се предвижваме с електрички, но сега са непотребни извън града.
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    До #18 темата Физика не ти е сила. Не преписвай измислици от нета. Докъде стига горивото на Порша Турбо при ръчки? Колко минава Model S 100 по магистрала с легална скорост? Риторични въпроси; че си нямаш идея е ясно от самолет.
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ама разбира се, от едната страна данните на Financial Times, от другата - на Kryptoszene :D
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    fermera ( преди 1 година )
    до #27. Точно копанта е най- силната страна на автономните роботи в земеделието.,затова инвестирам в изкуствен интелект на полето а не на борсата.
  • #17
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    фермер, оди копай и не се мъчи с несвойствени дейности. Казва се Тенев, не Танев. Освен Robinhood, има над 100 най-различни платформи за директна търговия и никой никого не е подлъгал. Като си алчна овца, ще те стрижат, това е.
  • #16
    0 rate up comment 8 rate down comment
    fermera ( преди 1 година )
    В Това пак е замесен българин.Влад Танев и неговата платформа Робин Худ подлъган много дребни инвеститори да се пуснат на фондовата борса.На това се дължи повишението послед ата година.Самоубийствата започнаха и скоро ще зачестят.Интересно е че по селата масово се слагат ВЕИ до 30 kW и дела на фотоволтаиците расте.
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до 23 ( преди 1 година )
    ако ги изръсиш тия в кварталната кръчма в Люлин, може и да ти върже. ето какво казват данните на FT:Tesla - 7.7 милиарда долара дълг, 573 милиарда пазарна капитализация, 3 милиарда EBITDA за февруари 2020-февруари 2021, 31.5 милиарда брутни приходиVolkswagen - 33.7 милиарда долара разполагаем капитал (вместо дълг), 126 милиарда пазарна капитализация, 14.08 милиарда EBITDA , 263.9 милиарда долара брутни приходи
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И кой го бърка че тесла от 900 е на 600 ? Който е купил преди година-2 все още им печели минимум два-три пъти
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Читател ( преди 1 година )
    Няма нищо общо нито с пробега, нито с скиростта, дори няма общо с електромибилите. Има общо с нускуте лихви и печатенето на пари, аки не се превръщат в капитал, ще стартура инфлационна спирала. Всички високо технологични компании са супер капитализирани в САЩ.
  • #12
    15 rate up comment 8 rate down comment
    к. к. ( преди 1 година )
    Не може да лъжеш, че пробегът на автомобила е 600 км., пък на магистралата да не може да мине и 200 км. и това да е без последици. Не може да тръбиш, че ускорението до 100 км/ч. е под 2 с., а да си траеш, че почнеш ли на всяко кръстовище да се ускоряваш с под 2 с., я минеш 100 км., я не. В това е "балонът" на ел. автомобили. Все още класическите ги бият безапелационно по пробег, скорост на зареждане и изградена инфраструктура...