fallback

Петгодишни коли: кои са най-здрави и кои - най-трошливи?

На дъното в новия доклад на TUV е не Dacia или Fiat, а уважаван германски премиум

Немалко хора смятат, че покупката на 4-5-годишен автомобил е най-разумната политика. Така чудовищната първоначална обезценка на новата кола е за нечия друга сметка, а получавате все още модерна и с неизразходван ресурс машина, която нерядко дори е още в гаранция. Разбира се, това увеличава и риска от повреди и неочаквани разходи за ремонти. Германската асоциация за технически инспекции (TUV) измерва точно какъв е този риск за отделните модели в доклада си за 2022 година. При автомобилите, произведени през 2016 и 2017, средният процент констатирани дефекти при техническите прегледи е 8% - доста по-добър показател в сравнение с докладите отпреди десетилетие.        Топ 20 на най-здравите петгодишни коли (ГАЛЕРИЯ):

       Любопитното при 4-5-годишните автомобили е, че за пръв път от няколко десетилетия в Топ 20 няма модел на Toyota. Традиционно надеждни машини като RAV4 са се смъкнали леко надолу в класирането, но като цяло Toyota остава в зелената зона, с изключение на минивана Verso, който е към средата на таблицата.

Приятно впечателние прави промяната в качеството при Renault Megane - след смяната на поколенията моделът се е изкачил от дъното на таблицата до 29-о място, плътно в зелената зона. Captur и Kadjar също показват добри резултати. Смяната на генерациите се е отразила добре и на друг бестселър на българския пазар втора ръка - Kia Sportage. Актуалното (все още) поколение на корейския кросоувър е вече в средата на таблицата, с петдесетина места по-високо от предишното.         Актуалното поколение на Megane, дебютирало през 2016, се изкачва с цели 73 места в класацията в сравнение с предшественика си от 2014-2015 година   

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 16 Honda Jazz 5,5%, 22 Mercedes E-Klasse 5,6%, 23 Mazda 2 5,7%, 24 Audi A3 5,8%, 24 Toyota Yaris 5,8%, 24 Toyota RAV4 5,8%, 28 Volvo V40 5,9%, 29 Mercedes GLE 6,0%, 29 Renault Mégane 6,0%, 29 Suzuki SX4 6,0%, 32 Audi A6/A7 6,1%, 32 Ford EcoSport 6,1%, 34 Volvo XC60 6,2%, 35 Toyota Auris 6,3%, 36 Toyota Avensis 6,4%, 36 VW Touran 6,4%, 39 Ford Kuga 6,5%, 39 Mercedes C-Klasse 6,5%, 39 VW Touareg 6,5%, 42 Hyundai i20 6,6%, 42 Opel Zafira 6,6%, 44 Audi A4 6,7%, 44 Mazda CX-5 6,7%, 44 VW Polo 6,7%, 48 Mazda 3 6,8%, 48 Renault Captur 6,8% В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 52 VW Golf 6,9%, 54 Nissan Juke 7,0%, 54 Renault Kadjar 7,0%, 56 Skoda Fabia 7,1%, 58 Honda Civic 7,3%, 58 Kia Sportage 7,3%, 58 Skoda Superb 7,3%, 58 Toyota Verso 7,3%, 63 VW Up 7,4%, 64 Opel Corsa 7,7%, 64 Suzuki Swift 7,7%, 68 Nissan Qashqai 7,9%, 68 Skoda Octavia 7,9%, 70 Seat Leon 8,0%, 72 Skoda Yeti 8,1%, 73 Mazda 6 8,2%, 75 VW Caddy 8,3%, 76 BMW Серия 1/2 8,4%, 76 Toyota Aygo 8,4% В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 79 Peugeot 2008 8,5%, 81 Skoda Rapid 8,9%, 82 BMW X3/X4 9,0%, 82 Ford Focus 9,0%, 82 Hyundai Tucson 9,0%, 82 Peugeot 308 9,0%, 82 VW Passat 9,0%, 87 Seat Ibiza 9,1%, 88 Nissan X-Trail 9,2%, 90 BMW Серия 3/4 9,3%, 90 Opel Insignia 9,3%, 90 Peugeot 208 9,3%, 90 Renault Clio 9,3%, 96 Ford Fiesta 9,4%, 97 Ford Mondeo 9,6%, 99 Kia Rio 9,9%, 100 Fiat Tipo 10,1%, 101 Citroën C3 10,2% В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 102 BMW X1 10,3%, 102 Hyundai i30 10,3%, 104 Fiat Panda 10,4%, 104 Kia Ceed 10,4%, 104 Renault Scénic 10,4%, 108 Citroën C4 Picasso 10,6%, 108 Nissan Micra 10,6%, 110 Fiat 500 10,8%, 110 Mini 10,8%, 112 Citroën Berlingo 11,3%, 113 Suzuki Jimny 11,5%, 115 BMW X5/X6 12,5%, 116 BMW 2 Active Tourer 12,7%        BMW Серия 5 и 6 са автомобилите с най-висок процент констатирани дефекти. Те са и колите с най-висок среден пробег сред инспектираните от TUV      За сметка на това шокиращо изглеждат показателите на BMW. Най-челно класираният модел на германския премиум производител е едва на 75-о място. Цели четири автомобила на баварците попадат в червената зона, включително и Х1, което допреди смяната на поколенията влизаше в Топ 10 по надеждност. А класическото BMW Серия 5 e убедително последно от всичките 126 класирани модела, с 16.8% констатирани проблеми. Детайлната справка на TUV сочи, че почти всички дефекти при "петицата" са свързани с окачването и амортисьорите - донякъде разбираемо, защото BMW Серия 5 има и най-високия среден пробег от най-високия от всички тествани модели (заедно с VW Passat) - 105 000 км, което е над два пъти над този на лидера Q2 и точно три пъти над пробега на втория - Porsche 911.

ПОСЛЕДНИТЕ 10: 117 Renault Kangoo 12,8%, 72 000 км 118 Fiat Punto 13,0%, 52 000 км 119 Dacia Sandero 13,3%, 54 000 км 120 Dacia Logan 13,9%, 69 000 км 121 Ford Ka 14,7%, 55 000 км 122 Dacia Duster 15,9%, 62 000 км 122 Seat Alhambra 15,9%, 83 000 км 124 Dacia Dokker 16,0%, 69 000 км 125 VW Sharan 16,4%, 87 000 км 126 BMW Серия 5/6 16,8%, 105 000 км

fallback
  • #29
    до 28 ( преди 2 години )
    Бате, ти сам със себе си спориш. Страшно е реното, ама на първия месец ти се отлепила изолацията на предното стъкло... Аз сменям втора германска кола, първата шест години я карах само с един пукнат от камъче халоген. Втората е на четири и няма нито един извънпланов ремонт до момента. Стъкмистиката си я правиш в главата си :) впрочем по-новите рена, като актуалния меган и каптюр, действително са доста по-читави от предишните поколения
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    До 23 прочети комнтара ми 28 и ще си отговориш на въпроса сам,като споменавам и какнво съм си купил за разлика от твоя немски "премиум" без марка.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Карам Каджар нов закупен от 2017г. не е служебен а семеен и до сега 95 х.км.,единствено на втория месец след покупката се отлепи уплътнението на челното стъкло,което оправиха по гаранция и посещение в сервиз единствено и само за обслужване.Какви са тези дадени тук за пример по на 35х.км до 75х.км. и държали челни позиции. Пак немски стъкмистики за немските производители,другите били повредени много.
  • #26
    Егати.... ( преди 2 години )
    тамън отивах към магазина за бмв и тюф ме отказаханай-здравата кола според *** направо кърти- всичките 4 модела в последните 10 места. ме знам как да си го обясня тоя феномен.. явно за Германия изнасят най дефектните и фалшиви Дачии, а първото качество ги карат в България да стават таксита и фирмени кОруци
  • #25
    Пробег? ( преди 2 години )
    Ами да, фейл рейта нараства рязко след първите 50хил км ... това е което виждамеА най-често и собственика 1вия изоставя автомобила точно след изтичане на гаранцията или достигане на 100хил км пробег ... т.е. от там нататък нормална поддръжка с нормални части или редовно обслужване няма или %-но е много по-малко
  • #24
    До 23 ( преди 2 години )
    А пък аз много се удивлявам да гледам как някой, който за съжаление живота е смачкал и няма възможност да си купи нов хубав автомобил, се успокоява като повтаря, колко трошливи били немските премиум марки. Аз вече 6 години карам такъв, закупен нов, вече на 120 000км. и за 6г. 0 проблема, 0 дефектирали части, сменям само масла и филтри. ти колко пъти за 6г. си ремонтирал твоите "нетрошливи" коли? Не ми отговаряй, въпроса е реторичен.
  • #23
    Brum Brum ( преди 2 години )
    Уау, BMW яко са дръпнали вода...след като и немците си го признават...не може само с едни крушки да си на дъното с всички модели...жалко - силна марка с блестящо минало (безспорни спортни автомобили, независимо от имиджа заради задкормилното устройство в БГ)
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Много се забавлявам, като наредят немските трошляци по първите места. Едва ли могат да заблудят някой с подобни "класации".
  • #21
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Както винаги и навсякъде в такива класации рено/неудачия заема твърдо и последователно първите места! Само че отзад-напред ... )))))
  • #20
    Панов ( преди 2 години )
    Абе какви са тия коли, на 5 години да се чупят?
fallback
Последни