Срещу BMW е заведен групов иск на стойност от 5 млн долара в съда в Ориндж Каунти (Калифорния), като причината е дефект в поставките за чаши в модела BMW X7. Според оплакването, те не са правилно проектирани и не могат да изпълняват основната си цел – да държат чаши, пълни с течност.
Претенциите на групата, завела иска, могат да бъдат обобщени в следното: „Когато течност се разлее в поставката за чашите, проводниците за контролния модул на SRS (въздушна възглавница), който се намира директно под държача за чаши, се намокрят и се повреждат, причинявайки повреда на въздушните възглавници. В резултат на това въздушните възглавници могат неволно да се активират“.
Твърди се още, че проблемът най-вероятно засяга и други модели на BMW освен X7. Ищец по делото е компанията BrightK Consulting, Inc., представлявана от адвокат Хованес Маргарян, според когото има хиляди превозни средства със същата конструкция на поставката за чаши.
Вече има няколко оплаквания за неизправност на контролния модул на SRS след непреднамерено разливане на течност, която след това се просмуква в електрическите части отдолу. Разходите за подмяна и ремонт на модула надхвърлят 2000 долара, които в някои случаи BMW отказва да покрие разходите, въпреки че колите са били в гаранция.
Една от жалбите от март 2021 г. гласи: „Поставих безалкохолна напитка в поставката за чаши на BMW X7 от 2020 г. Капакът не беше добре пуснат и част от содата се разля върху централната конзола на скоростната кутия. Не много, чашата не излезе от държачите за чаши или нещо подобно, а около 95% от течността остана в нея. Колата обаче спря в най-лявата лента на магистралата и отказа да превключи предавките. На таблото се появи надпис „Посетете веднага сервиз на BMW”. Автомобилът беше изтеглен до дилъра, където установиха, че течността е повредила превключватели на скоростите. Цена за ремонт – 2900 долара, които не се покриват от гаранцията“.
Снимка: BMW