Историите за съдебни спорове между автомобилни производители и клиенти не са рядкост. Настоящият случай обаче не е обикновен. Подробности за невероятната и фундаментална конфронтация между руското представителство на Mercedes-Benz и местно АД станаха известни две години след приключването.
Всичко започнало през 2012 г., когато гореспоменатото АД купило на лизинг лимузината Maybach 62S. Радостта от притежаването на луксозен автомобил още в първите месеци, според пострадалата страна, се оказала засенчена от поредица технически проблеми: климатикът работил само в режим на рециркулация, въздушното окачване живеело собствен живот, а при със скорост от 40 км/ч страничната огледалата започвали да се прибират. Разбира се, клиентът решил да си потърси правата.
Няколко обаждания до "Панавто" (руското представителство на Mercedes-Benz натоварва само този дилър с техническото обслужване на Maybach) не довели до осезаеми резултати: някои от неизправностите просто не били диагностицирани, а огледалата, подменени по гаранция, след известно време отново започнали да си държат странно. Всичко това принудило клиента да изпрати официална жалба с иск за замяна на автомобила. Офисът на Mercedes-Benz обаче не сметнал проблемите за достатъчно сериозни и отказал.
Няколко месеца по-късно на същата 2012 година клиентът завел дело, което продължило шест години. За този период били извършени десетки независими прегледи, потвърждаващи фабричния произход на неизправностите. За това време обаче този Maybach вече бил снет от производство и искането на ищеца да получи автомобил със същото качество било заменено с настояване за плащане в брой. През 2018 г. съдът наредил на руското представителство на Mercedes-Benz да плати 742 000 евро на въпросното АД, както и 2300 евро съдебни разходи.