IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Собственик на BMW M5 осъди дилър за 145 000 евро

Две от функциите на седана отказали 10 дни след покупката

Московчанин си купил чисто ново BMW M5 Competition за 9 400 000 рубли (към 114 600 евро), като доплатил и 350 000 рубли (около 4270 евро) за допълнителна защита на каросерията от "нанокерамика". Седмица и половина по-късно обаче част от функциите на спортния седан излезли от строя. Собственикът на автомобила завел дело срещу дилъра, спечелил го и получил солидна компенсация.


BMW M5


Десет дни след покупката на автомобила московчанинът забелязал, че на таблото свети предупреждение за отказ на парктроника. Освен това в салона спряла да работи подсветката на тонколоните. Собственикът на седана веднага се свързал със сервизния център, чиито служители признали и двата проблема за подлежащи на ремонт според гаранцията, но частите щели да пристигнат най-малко след месец. Тогава купувачът решил да върне колата на дилъра, но той отказал да я приеме, в резултат на което въпросът стигнал до съда.

След две съдебни заседания дилърът върнал на купувача сумата, която платил за автомобила, плюс 10 000 рубли (към 122 евро) морални щети. Клиентът обаче не останал доволен, защото по време на съдебния процес, цената на седана се увеличила. Освен това, дилърът не му бил върнал парите за допълнителната защита на тялото. От своя страна търговецът изпратил до съда заключение, че цената на въпросното BMW M5 Competition е 9 300 000 рубли (около 113 400 евро). Тази сума обаче се отнасяла за базовия вариант на седана, а версията на "жертвата" била доста по-богато оборудвана.


BMW M5


За да потвърди правотата си, клиентът отишъл в дилърството, където продавачът му предложил да купи нов M5 Competition в най-близката възможна до предишната конфигурация за 10 670 000 рубли (към 130 100 евро). Като доказателство мъжът предоставил на съда разпечатка на цената на автомобила и визитната картичка на търговеца с прикрепена към тях бележка "за вътрешно ползване".

В крайна сметка съдът удовлетворил иска на пострадалия и постановил търговецът да му върне 9 400 000 рубли (114 600 евро), платени за колата, разликата в цената за изминалото време в размер на 1 278 900 рубли (15 600 евро), неустойка от 800 000 рубли (9755 евро), стойността на "нанокерамиката" - 350 000 рубли (4270 евро) и компенсация за морални щети в размер на 40 000 рубли (488 евро). Общо сумата възлиза на 11 868 900 рубли (около 144 713 евро), от които, като се приспаднат разходите по покупката на автомобила, от цялата история "жертвата" си тръгнал с плюс 10 243 евро.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 2 месеца )
    Може би точно така, с такива "статии", се раждат гаражните легенди, които някой по наивни и неинформирани, ще преповтарят като "истина" всичко това : и валутния к у р с, и цената, и екстрите и т.н. и т.н до втръсване и разбира се доокрасени до неузнаваемост. Ха ха.
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Малко си го е търсил. угаснала му подсветката на тонколоната и лампата на парктроника, 99% лед подсветката няма как да е изгоряла, вероятно става въпрос за бушон, 2 минути е смяната. Предложили да му оправят колата гаранционно, но той искал вече да я върне!?!? Познавам човек който си ку,пи чисто нова седма серия и на 10К км. му се счупи скоростната кутия, смениха му я гаранционно, и човека няма намерение скоро да я сменя, каза ми няма такава кола, няма такъв кеф.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    БМВ се купува само с 5 годишна безплатна поддръжка и заместващ автомобил от същият клас, иначе както казва един мой приятел и бивш ползвател на БМВ: "Да си купиш БМВ е най-сигурният начин да се качиш на градският транспорт." :))). Проблема е, че БМВ калкулират безумни цени в цената на колата за тази поддръжка даже и в БГ, където цената на труда е доста по-ниска от тази в развитите държави.
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    112 ( преди 2 месеца )
    Немско "качество" ...
  • #10
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Не панимаю ( преди 2 месеца )
    100% казака си е рекъл: бах мааму.. лада да бях си купил нямаше да се развали за такова отрицателно време. и е прав
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    еми бмв , кво да го праиш... нищо не е вечно , а седмица и половина си е доста време за "престижен луксозен немски премиум автомобил" да си покаже номерата.
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    а у тиквостан... ( преди 2 месеца )
    клиентът винаги е крив!
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    абе напред е с 10к евра ма голяма разправия е било... пак добър развой. Супер нагли са представителите навсякъде... изсулват се като пръдня из гащи и не поемат нищо.. даже те карат в БГ да подпишеш че като ти дойде колата и нещо е станало по пътя не е тяхна отговорност...?!? wtf@!#!
  • #6
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дилъра е бил мноо прозто парче, като стане нещо с гаранционна кола, се прибира, за ремонт - пжсле почваш да съчиняваш приказки от 1001 нощ и след два месеца му я връщаш с подменени части
  • #5
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Гледай ти ( преди 2 месеца )
    Явно в Русия има съд и тъпите номера не минават!