Не е тайна, че два автомобила от един и същи модел, но произведени в две съседни години, могат да покажат драстични разлики в качеството. Причините са най-различни: компаниите постоянно се стремят да оптимизират производствата и да намалят разходите; често сменят поддоставчиците си; самите модели претърпяват обновяване или направо смяна на поколенията. Тъкмо затова и класацията за надеждност на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, e разделена на двугодишни сегменти според възрастта на автомобилите. След като ви запознахме с резултатите от доклада за 2022 при 10-11-годишните и при 8-9-годишните, сега е ред на колите на възраст 6-7 години, тоест производство 2014-2015 година.
Най-здравите автомобили от 2014-2015 година (ГАЛЕРИЯ):
След драстичния спад в качеството под ръководството на Юрген Шремп, наследникът му Дитер Цетше се зае бързо да коригира нещата, и представеното през 2014 поколение W205 на С-класата е отличен пример. Среден пробег - 98 000 км.
Какво обикновено, Топ 20 е доминиран от германски и японски модели. Най-челно класираният френски автомобил е Renault Captur, което попада в зелената зона с впечатляващия резултат от 9.6% констатирани дефекти - точно колкото има и Volkswagen Golf. Добро впечатление прави 30-ото място на Ford Kuga - необичайно високо за марката, както и изкачването на Peugeot 308 с близо 30 места след смяната на поколенията. Nissan Qashqai също се е отласнал от дъното със смяната на генерациите и вече е по-близо до златната среда.
Произвежданото в Испания Renault Captur е най-челно класираният френски модел, с доста по-малко дефекти от средното за 6-7-годишните автомобили
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21 Volvo XC60, 22 Audi A6/A7, 24 Mazda CX-5, 24 Mercedes GLK, 26 Nissan Note, 26 Renault Captur, 26 VW Golf, 29 Audi A4, 30 Ford Kuga, 30 Opel Meriva, 30 Toyota Verso, 33 Honda Jazz, 33 Mazda 6, 33 Toyota Yaris, 36 Toyota Avensis, 36 VW Passat, 38 Honda Civic, 40 Seat Leon, 43 Opel Zafira, 43 Peugeot 308, 45 Skoda Octavia, 46 Ford C-Max, 46 Mazda 3, 46 Suzuki Swift
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 50 Mercedes E-Class, 51 Skoda Citigo, 53 Opel Astra, 53 Skoda Rapid, 53 W Up , 56 BMW Серия 1/2, 56 BMW X3/X4, 56 Skoda Yeti, 59 VW Polo, 60 Opel Insignia, 64 Kia Rio, 64 Skoda Superb, 66 Peugeot 2008, 66 Renault Scеnic, 66 Toyota Aygo, 69 Ford Fiesta, 69 Nissan Qashqai
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 74 BMW Серия 3/4, 74 Citroеn C4 Picasso, 74 Renault Clio, 74 Skoda Fabia, 74 VW Touran, 81 Mini Hatch, 81 Opel Corsa, 83 VW Caddy, 84 Nissan Micra, 85 Suzuki Jimny, 86 BMW X5/X6, 88 Ford Focus, 89 Peugeot 208 , 90 Kia Ceed, 91 Seat Ibiza, 92 Citroen C3, 92 Citroen Berlingo, 92 Fiat Panda, 92 Ford S-Max, 92 Hyundai i30
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 97 BMW Серия 2 Active Tourer, 99 Kia Sportage, 100 Nissan Juke, 101 VW Tiguan, 103 Fiat 500, 103 Renault Mеgane, 105 Dacia Logan, 105 Hyundai i20
Разочароващо е представянето на Volkswagen Tiguan, който не влиза дори в Топ 100, както и на Ford Mondeo, наредил се директно сред 10-те най-чупливи автомобила. Истинският шок е обаче представянето на някои модели на BMW - докато при 8-9-годишните компанията се представяше по-скоро добре, сега има два представителя в оранжевата зона (Серия 3 и Х5), Серия 2 Active Tourer е направо в червената, а Серия 5 е на самото дъно, с по-слаб резултат от Dacia Sandero.
"Петицата" на BMW никога не е била сред лидерите по надеждност - разбираемо за мощен и пълен със сложни системи модел, който по презумпция се кара доста агресивно. Но все пак попадането на F10 сред 10-те най-чупливи модела е изненада. Проблемите идват най-вече от пружини и демпери. Част от обяснението вероятно е и в твърде големия среден пробег - 135 000 км, вторият най-висок от всички тествани автомобили
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
107. Dacia Sandero - 18,1 (78 000 км среден пробег)
108. Ford Mondeo - 18,9 (142 000)
109. Seat Alhambra - 19,0 (115 000)
110. BMW Серия 5/6 - 19,1 (135 000)
111. VW Sharan - 19,7 (120 000)
112. Dacia Duster - 19,8 (87 000)
113. Ford Galaxy - 20,0 (131 000)
114. Dacia Dokker - 21,7 (92 000)
115. Renault Kangoo - 22,1 (102 000)
116. Fiat Punto - 23,3 (76 000)