IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Без стари коли в центъра на София от следващата зима?

Предлаганата забрана обхваща две зони, като постепенно ще засегне и по-нови автомобили

В София ще бъде въведена забрана за влизане на най-замърсяващите коли в центъра, като това ще се случи през следващия зимен сезон. Ограничението няма да важи за собствениците на автомобили, които живеят на територията на „нискоемисионните“ зони, съобщи Зафир Зарков, зам.председател на комисията по транспорт на Столичния общински съвет от ГЕРБ на конференцията "Предизвикателства и възможности за подобряване на качеството на въздуха".


София задръствания


Забраната ще отнася за превозните средства без екологична категория, както и за тези с категории „Евро 1“ и част от „Евро 2“, тоест ще засегне 30% от автомобилите в столицата. Очаквания са, че ограничението на старите коли ще доведе до намаляване с 90% намаление на вредните емисии във въздуха до 2027 г.

Първата „нискоемисионна“ зона е по-малка и обхваща центъра между булевардите „ Сливница”, „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий”, „Скобелев” и ул. „Опълченска”. Втората е разширена, като се разполага между булевардите „Сливница”, „Димитър Николаев”, „Ситняково”, „Пейо К. Яворов”, „Никола Вапцаров”, „Черни връх”, „Хенрик Ибсен”, „Петко Тодоров”, „Иван Гешов” и „Константин Величков”.


зони


Въвеждането на такива зони съответно е обвързано с поставяне на екостикери на автомобилите. Предвижда се поетапно ограничаване и на останалите замърсяващи коли в тези райони, като то може да стане в два варианти – при по-краткия до 2027 г., а при по-плавния – до 2027 г.

Първият предвижда забрана от 2022 г. на дизелови коли с „Евро 3“ и бензинови с „Евро 2“. От 2023 г. ще се ограничат дизелите с „Евро 4“ и бензиновите с „Евро 3“, а от 2024 г. - дизелите с „Евро 5“. През 2025 г. ще се забрани влизането на дизели „Евро 6“ и бензинови „Евро 4“, а от 2026 г. - дизели „Евро 6d” и бензинови „Евро 5“. Накрая - от 2027 г., ограничението ще важи и за дизели „Евро 7“ и бензинови „Евро 6d“. Във втория вариант тези етапи са удължени с по две години.

Предстои Столичният общински съвет да вземе решение дали първоначално ще въведе само едната зона, или и двете ще започнат да функционират едновременно. Те вече са оборудвани с камери, които отчитат регистрационните номера на колите.

0 от 500
  • #40
    31 rate up comment 15 rate down comment
    Време за Сбогом ( преди 2 години )
    Време е вече да изпратим този общински съвет. Дано не е на предсрочни избори.
  • #39
    6 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    аз живея у центъро, така че не ме бърка
  • #38
    33 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Живея в Германия в град от 600-700 000 жители. Тук задължително е Еуро 4 и разликата с въздуха със София и даже Пловдив е огромна. Другото е че масово хората карат колелета и задръствания има само в час пик през зимата. Градския транспорт въпреки че е скъпичък се ползва стабилно. Примери имаме доста само трябва да има кой да въведе промените и в БГ.Като първо трябва да се махнат колите без катализатори и ще се забележи голяма разлика. Въздуха си е ваш, борете се за него а не за старите си ко ...
  • #37
    27 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Неадекватистан... От толкова време се говори за този мърсен въздух в България и нищо не се превзима. Ако въведът просто качествен технически преглед и махнат колите без катализатори от градовете ще се усети драстична разлика. За София може и едно задължително Еуро 4 да лепнат и сме готови. А и ако подменят градския транспорт с нов достоен за хора от ЕУ, няма всички да са с колите си. Не са толкова сложни тези неща, стига да няма черна дупка в финансиите на общината.
  • #36
    26 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Така се взимат решения в държавите от третития свят, нищо не се превзима по важни казуси с години докато нещата станат на леш и тогава от никаде на две на три абсурдно решение което не устройва никого само за да се замаже положението. То Герб секако няма да задържът София през следващите избори, но да се надяваме че рие които я поемат да имат мисъл в главата и по малко мафийоти зад гърба.
  • #35
    24 rate up comment 7 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Според мен трябва да се развие ЖП транспорта, да се подпомогне хората да преминат на газ, климатици, термопомпи и да се спре безконтролното изгаряне на ***. Ще има много по голям ефект от тази безумица. И пак казвам, строг контрол за евростандартите на автомобилите по време на техническият преглед.
  • #34
    38 rate up comment 9 rate down comment
    На босия цървулите ( преди 2 години )
    Днес беще обявено слънчево време, но цял ден слънцето не можа да пробие мизерията на София. Сигурен съм, че и само с ел. коли ще същото и без особена разлика във въздуха, който дишаме. Как мислите?
  • #33
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Vladimir ( преди 2 години )
    Някой очаква ли тези ограничения някога да бъдат въведени ? А още повече пък да бъдат спазени или контролирани? -Нивото на Центъра за градска мобилност не е мръднало в последните 25г ( освен въвеждането на СМС паркиране). -Нивото на полицията, която трябва да осъществи НЯКАКЪВ контрол вероятно е по-ниско от това, което е било преди 25г...-Нивото на гражданина/тарикат определено е доста високо - " Кой па ще ми каже на мен къде и как да си карам, ще паркирам където си искам'' *** народ ; ...
  • #32
    25 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    кой управлява столична община сега???? не е ли герб и вмро и атака????????
  • #31
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Данаил ( преди 2 години )
    Така не съм се смял от доста време ха-ха-ха!