fallback

Защо летите джанти са грешният избор през зимата?

В сняг и студ предимствата на тези колела се превръщат в недостатъци

Най-често срещаните видове джанти са два – лети и щамповани (стоманени), като първите изглеждат по-добре и съответно са по-популярни сред собствениците на автомобили. При вторите проблемът е именно във външния вид и затова много хора ги избягват. През зимата обаче нещата се променят и всички предимства на летите колела се превръщат в източник на проблеми.

Освен, че имат по-добър външен вид, скъпите лети джанти притежават и едно друго предимство – те са много по-леки. Това е важен параметър, който дава огромно предимство през летните месеци. Тогава динамиката и ускорението на автомобила са особено важни. Освен това, олекотеното колело натоварва по-малко окачването при шофиране по лоши пътища и снижава разхода на гориво.

През зимата обаче на преден план излизат други предимства. При температури от -10 ° C, джантите от лека сплав стават крехки и по-малко устойчиви на напрежение. Следователно има огромна опасност пътуването по разбити пътища да завърши катастрофално за тях. През януари и февруари температурата на въздуха може да падне още, като при големи студове сплавта от алуминий, магнезий, титан и силиций променя своите характеристики. Това означава, че при удар дори в малка неравност, джантата най-вероятно ще се спука, което ще бъде фатално и за гумата.

Пробиването на колело върху желязната джанта е много по-трудно. Енергията на удара често се прехвърля от смачканата гума към джантата, която се огъва и поема. Ето защо е по-добре да изберете обикновени джанти за зимата, които са по-малко зависими от спадането на температурата. Стоманата, например, не е толкова крехка, колкото леките сплави, има много по-висока якост, следователно при силно механично натоварване тя само се огъва, но не се напуква.

Освен това, красивите алуминиеви джанти имат дебели спици с голям наклон, а това също е проблем. Те са отворени за проникване на прах, вода и сняг. По време на въртене се образува зона с намалено налягане, където се всмуква мръсотия, наситена с химия против заледяване. Тя прилепва към работните механизми на спирачната система и към елементите на окачването. Често по време на снеговалежи, когато пътят е покрит с мокри снежни преспи, тези спици „улавят“ бучки и ги разпръскват отстрани. Мокрият сняг полепва по вътрешния ръб на джантата и се превръща в лед, което води до вибрации.

Снегът също така запушва вътрешните пространства на арките на колелата, компресира се с пясъка в големи натрупвания и пречи на окачването. При щампованите колела подобни проблеми се случват по-рядко, тъй като те нямат спици и напълно покриват механиката на спирачната система. Вътрешната страна на спирачката на свой ред е защитена от голям багажник. Освен това на колелата се поставят капачки (тасове), които осигуряват допълнителна защита.

fallback
  • #12
    Муахаха ( преди 2 години )
    Абе ние му се подиграваме на Пешко за глупостите които пише, ама до де си коментираме и се дракем под глупостите му, той си цъка кинти от рекламите около статийките :-) :-) :-)
  • #11
    Мдаа ( преди 2 години )
    О невежество всеобщо!! Пичове, има ЗИМНИ лети джанти!Бива да прочетете малко и да спрете да търсите 'жанти само в ОеЛеКса!! 2007г за последно имах стоманени джанти на моя кола!Нула проблем от тогава през зимата с лети джанти!Зимата съм с цол по малки ЗИМНИ лети джанти,по-високи гуми и пей сърце!Заради 1 седмица сняг през зимата в БГ, да си гледам колата 5 месеца с некви грозни черни ламарини и пластмаси по тях?!?! Това е по-голяма болка от една спукана джанта!!!Не забравяйте свинските опашки!!!
  • #10
    Заваряване ( преди 2 години )
    На алуминий...занесохме счупено бутало от БМВ на майстор, той го завари, като не се наложи да го пилим...та той каза, само алуминиеви джанти не заварявам, и не карайте зимата с тях...
  • #9
    бай Кольо ръждата ( преди 2 години )
    Мухахахахаха.Този, който е копирал това от Google Translater, без дори да го прегледа, сигурно ще се представя като автомобилен журналист. Към собствениците на сайта - излагате се, а имате "медия" в името си.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Петърчо , поне от 10 години има лети джанти за зимни условия! Производителя го е упоменал в описаниетона продукта! При тях самата сплав е по-различна и дори боята , която се ползва е по-устойчива на ниски температури!
  • #7
    //// ( преди 2 години )
    "Пробиването на колело върху желязната джанта е много по-трудно" - някой може ли да ми преведе този израз?
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Стоманените джанти при удар се кривят и могат да се оправят. Алуминиевите освен че се кривят се и пукат и по принцип изкривена алуминиева джанта се изхвърля и не подлежи на ремонт.За стоманените здравината зависи доста. Стоманените за обикновени леки коли са тънки и се кривят лесно. Стандартно са от 2.5мм до 3.5мм. На джиповете обаче са 6-8мм и трябва доста сериозен удар за се изкриви. А на камионите са към 10мм.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    заводски ковани джанти му е майката, не турски и китайски подобия. Тенекиите си ги карайте колкото искате
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз пък мога да кажа и обратното, с метални джанти съм имал спадене на гума, без тя да е спукана, докато с алуминиева никога това не се е случвало. Имал съм заовдски алуминиеви джанти, никога не съм кривил, чупил и тн. Яки, здрави, но и тежички. За мен има правило, зимните да са един размер поне по малки от летните/по възможност/ При 17ска лятна джанти, сложи 16" и няма да има проблеми, трябва и да се пази колата, все пак.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Петърчо, отново ме учуди:Вътрешната страна на спирачката на свой ред е защитена от голям багажник.
fallback
Последни