fallback

Защо летите джанти са грешният избор през зимата?

В сняг и студ предимствата на тези колела се превръщат в недостатъци

Най-често срещаните видове джанти са два – лети и щамповани (стоманени), като първите изглеждат по-добре и съответно са по-популярни сред собствениците на автомобили. При вторите проблемът е именно във външния вид и затова много хора ги избягват. През зимата обаче нещата се променят и всички предимства на летите колела се превръщат в източник на проблеми.

Освен, че имат по-добър външен вид, скъпите лети джанти притежават и едно друго предимство – те са много по-леки. Това е важен параметър, който дава огромно предимство през летните месеци. Тогава динамиката и ускорението на автомобила са особено важни. Освен това, олекотеното колело натоварва по-малко окачването при шофиране по лоши пътища и снижава разхода на гориво.

През зимата обаче на преден план излизат други предимства. При температури от -10 ° C, джантите от лека сплав стават крехки и по-малко устойчиви на напрежение. Следователно има огромна опасност пътуването по разбити пътища да завърши катастрофално за тях. През януари и февруари температурата на въздуха може да падне още, като при големи студове сплавта от алуминий, магнезий, титан и силиций променя своите характеристики. Това означава, че при удар дори в малка неравност, джантата най-вероятно ще се спука, което ще бъде фатално и за гумата.

Пробиването на колело върху желязната джанта е много по-трудно. Енергията на удара често се прехвърля от смачканата гума към джантата, която се огъва и поема. Ето защо е по-добре да изберете обикновени джанти за зимата, които са по-малко зависими от спадането на температурата. Стоманата, например, не е толкова крехка, колкото леките сплави, има много по-висока якост, следователно при силно механично натоварване тя само се огъва, но не се напуква.

Освен това, красивите алуминиеви джанти имат дебели спици с голям наклон, а това също е проблем. Те са отворени за проникване на прах, вода и сняг. По време на въртене се образува зона с намалено налягане, където се всмуква мръсотия, наситена с химия против заледяване. Тя прилепва към работните механизми на спирачната система и към елементите на окачването. Често по време на снеговалежи, когато пътят е покрит с мокри снежни преспи, тези спици „улавят“ бучки и ги разпръскват отстрани. Мокрият сняг полепва по вътрешния ръб на джантата и се превръща в лед, което води до вибрации.

Снегът също така запушва вътрешните пространства на арките на колелата, компресира се с пясъка в големи натрупвания и пречи на окачването. При щампованите колела подобни проблеми се случват по-рядко, тъй като те нямат спици и напълно покриват механиката на спирачната система. Вътрешната страна на спирачката на свой ред е защитена от голям багажник. Освен това на колелата се поставят капачки (тасове), които осигуряват допълнителна защита.

fallback
  • #22
    bazukata ( преди 2 години )
    Ами тези от нас дето крат зиме и лете с по две алуминиеви (за сраната пред входа на дискотеката) и две стоманени джанти, кво да правим? Нас кучета ни яли, нали!
  • #21
    ??? ( преди 2 години )
    Те лятните джанти са си за лятото Кое не е ясно
  • #20
    Очуден ( преди 2 години )
    С "Google translate" ли превеждахте статията?
  • #19
    raiders ( преди 2 години )
    Ценово разликата между двата вида джанти е малко, но къде къде е по-красиво дори зимата с лети джанти. Имат само предимство, а и при цените втора ръка 15-16, дори и оригинални за колата дето карате е кощунство да не се кефа всеки път като излизам зимата.
  • #18
    Фастер ( преди 2 години )
    Поредната шитня на тоя сайт!Има различни видове алуминиеви джанти,но основните са два вида ,ментета и истински!Истинските не се чупят на парчета от средна неравност,ментетата го правят и при скорост над 80 е фатално.Някои коли просто не са проектирани за стоманени,става въпрос за размери от 17 цола нагоре и ширини от 255 нагоре,там няма стомана !
  • #17
    Ц ц ( преди 2 години )
    Ми да свалим или запушим дисковете, да не засмукват мърсотии.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    тези джанти с които карате да не са претопуни алуминиеви *** тук само професори по технология на металите някой да е чувал за alcoa за един приател питам
  • #15
    Иванов ( преди 2 години )
    Една добре боядисана ( а не ръждясала) стоманена джанта е не по-малко красива от лята такава. И въобще кво толкова се втелявате в тва как изглеждали джантите- секс ли ше правите с колите си? Ненормална работа. Важните неща в живота са съвсем други. Не робувайте на вещи , на оня свят няма вещи.
  • #14
    //// ( преди 2 години )
    Моята Темпра е 93 набор. От модификацията 4х4 е и я имам от 7 години. Кара се с всесезонни гуми само и джантите и са оригиналните. Нямат нито надрано, нито обелено, нито пукнато. Так аче не знам на статията ли да вярвам или на очите си и опита?
  • #13
    xa ( преди 2 години )
    еми как лятните джанти 19ски ще са добър избор през зимата. Какво говорите??
fallback
Последни