IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо тресе задната част на автомобила?

Много шофьори игнорират този проблем и след това плащат скъпо

За състоянието на превозното средство трябва да се следи непрекъснато, а не веднъж в месеца. За съжаление, много от шофьорите не съблюдават това правило, а след това се сблъскват със сериозни повреди, които е можело да бъдат предотвратени още на начален етап.


гуми


По правило, проблемът може да бъде открит и без диагностика само с помощта на звука. Ако колелата на автомобила са лошо закрепени, няма да се мине през тресене и трясъци. Повечето водачи, когато се сблъскат с подобна ситуация, я отдават на лошите пътища. И продължават да си карат колата, без да обръщат сериозно внимание на случващото се. Какви са причините за случващото се?

Колела

Ако колелата на автомобила не са закрепени както трябва, в един момент тресенето и силният шум ще станат нетърпими. Понякога се случва щифтът за закрепване на колелото да се счупи и да не може да се фиксира стабилно върху главината. До това се стига при често сваляне и качване на гумата и джантата.

Също така, на това място се събира и много кал, която уврежда щифтът или някой от болтовете, крепящи колелото. Не е задължително болтът или щифтът да са счупени, за да се появят вибрации. Понякога е достатъчно те просто да не са затегнати докрай. Или пък отделните болтове да бъдат затегнати с различна сила. Затова и трябва да се потърси помощ от съответния сервиз за смяна на гуми.

Джанта


гуми


Още един проблем, заради който често се появява тресена в задната част, са кривите джанти. По правило, до това се стига при попадане в дупка или при удар по време на движение. За да се реши този проблем, отново трябва да се потърси гумаджия, който да изправи джантата или да я замени с нова (ако се налага).

Протектор

По принцип, поставянето на гуми с различен протекткор на една и съща ос е забранено в много държави, като това е записано в Правилника за движение по пътищата. Много собственици на автомобили обаче са свикнали да пестят именно от гумите и не съобразяват, че подобно нещо е и много опасно, тъй като влошава управляемостта на превозното средство.


гуми


По правило, в случая проблемът се появи при скорост от над 100 км/ч. И ако водачът постави гуми с еднакъв протектор, които са с еднакво налягане и добре балансирани, тресенето би трябвало да изчезне незабавно.

Окачване

Понякога проблемът не е в нито една от посочените вече причини, а се дължи на повреда или дефект окачването. Ако някой от неговите основни компоненти е увреден по една или друга причина, може да се стигне не само до тресене и силен звук, но и до сериозно разклащане на автомобила. В този случай шофьорът не може да направи нищо друго, освен да посети специализиран сервиз, в който повредата да бъда открита и отстранена.

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Болт ( преди 3 години )
    Тук сте пропуснали още две много вероятно причини : 1.На джантите отвътре има едно скапани пластмасови водещи втулки (лягат централно на главината).Тези *** се деформират,разпльокват рамо или късно и дори стегнато колелото не ляга правилно,съветвам да бъдат премахнати веднага !И другото е ,че гумите с джантите е хубаво от време на време да бъдат проверявани за балансиране,понякога падат балансите ,пък и гумите се деформират с времето особено от агресивно каране !
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Карач ( преди 3 години )
    Ако колата е с предно предаване, може да каташ и без задни гуми, като монахините във филмите с Луи Дьо Финес
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тресе , щот жена ви е 150кг и се вози на задната седалка
  • #5
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Някой си ( преди 3 години )
    Предно предаване датира още от 40-те години на миналия век. Защо е нямало масово производство на коли с предно предаване , ами защото задното било до такава степен надежно че нямало е смисъл да се преработват производствени линии Азлично предпочитам да карам автомобил със задно , да ,има повече загуби , по тежка трансмисия , но , има по добри тягови характеристики , по добра управляемост има автомобила , и при нормално каране по малко износване на гуми.
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    apollo11 ( преди 3 години )
    И що само за задната ос става дума?!
  • #3
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    Не четеш внимателно и нищо не си разбрал от изказването. Екзотиката и частните случаи (електичките) са вълнуващи само за професорите и теоретиците. Нормалните хора се вълнуват от живия и истински живот.
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    До Гост ( преди 3 години )
    Колите са били със задно предаване във време, когато технологично е било много трудно да са с предно. В момента, в който технологията напредва достатъчно, почти всички коли станаха с предно. Сега електромобилите отново стават със задно, което е заради високия им въртящ момент, разпределението на масите и достатъчно напредналата електроника, която да коригира недостатъците на задното предаване. Всичко е технология, няма истински и неистински автомобили.
  • #1
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Повдига се важен и интересен проблем, който е по-рядко коментиран. Свикнахме с модерните автомобили, които са основно с предно предаване. Да, но "истинските" коли си остават тези със задно (респективно 4х4). Неспоменати причини могат да са проблеми в кардана, също диференциала.