Живеем в ера, когато „новото и красиво“ винаги е по-добро. Когато обаче видим ретро кола да минава внушително по улиците на модерен град, това кара сърцата ни да бият по-бързо. Дори в нашия луд свят, където колите стават все по-странни и високотехнологични, класическите автомобили продължават да блестят.
Япония е дом на едни от най-великите автомобили на всички времена. Те никога не са разочаровали, предлагайки на потребителите качество, функционалност и, при правилните условия, интензивна производителност. Най-добрите спортни автомобили от Япония са доста желани днес, но японските коли все още не могат да доминират, когато става въпрос за историческо значение и колекционерски предмети. Въпреки това има такива редки автомобили от Страната на изгряващото слънце - специални издания, които са толкова редки и ценни, че всеки колекционер ги иска.
Моторизацията в Япония се развива успоредно с следвоенното икономическо възстановяване. Разпространението на автомобилите обаче започна не с луксозни седани и спортни автомобили, а с пъргави търговски камиони, превозващи различни стоки по криволичещите пътища на страната.
Първите превозни средства, използвани за доставка на стоки, са мотоциклети, превърнати в триколесни превозни средства, след това миниатюрни четириколесни камиони и микробуси. До 60-те години на миналия век броят на търговските превозни средства по пътищата далеч надвишава броя на леките автомобили. Всеотдайни работници - с недостатъчна мощност, но здрави, надеждни и нечупливи, тези утилитарни автомобили са гръбнакът на икономическия растеж на Япония.
Но времето минава, инфраструктурата се развива, социалните условия и модата се променят. Днес всякакъв вид транспорт, който можете да си представите, се движи по японските пътища. Японската автомобилна индустрия достига безпрецедентни висоти и се превърна в лидер в световните продажби. По целия свят се продават продукти от Nissan, Toyota, Mitsubishi, Honda, Mazda и т.н.
Но някои автомобили са рядкост дори в Япония - много от моделите, които ви показваме имат тираж под 10 000 броя. Ето няколко от тези машини - изключителни, но малко използвани, преследвани от ловци на ценности, страстни ентусиасти и сериозни колекционери.
10 японски коли, които не се срещат по нашите пътища (ГАЛЕРИЯ):
Honda е една от първите японски автомобилни компании, които навлизат на световния пазар през 60-те години на миналия век. Но първите продукти не са автомобили - по това време фирмата се специализира в мотоциклети и скутери. Тя обаче винаги е имала големи амбиции, включително производство на автомобили и собствени фабрики в чужбина. Един от първите модели е малък роудстър, наречен S600.
Honda го представя през 1964 г. - сладък двуместен кабриолет с изключително скромни размери. Той произвежда само 57 к.с., но показва отлична динамика, тъй като тежи само 680 кг. Интересното е, че S600 има верижно задвижване, което е примитивна система за задвижване, взета от мотоциклетите. През 1967г. Honda представи S800, модернизирана и по-ефективна версия с двигател със 70 конски сили, която се предлага и като купе.