IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да "съживите" акумулатора без зарядно устройство

Тази нестандартна процедура не отнема много време

Има няколко стандартни начина за стартиране на автомобил с изтощен акумулатор в студено време. Всички те обаче предполагат използването на някакъв вид джаджи или устройства. Сега ви разказваме за едно нетипично, народно ноу-хау в тази област.


акумулатор


Ситуацията, когато навън е "е***и студа", а акумулатора е напълно изтощен и не може да стартира двигателя на автомобила, предполага разнообразие от по-нататъшни действия за собственика на автомобила. Най-лесният начин е да извадите акумулатора от колата и да го свържете към зарядното у дома. След няколко часа можете да опитате да го поставите обратно под капака и да опитате да стартирате двигателя отново. Не всеки собственик на лек автомобил обаче има зарядно устройство.

Ето защо, най-разпространеният начин в студено време да запалите кола с изтощен акумулатор, е да намерите колега, който вече е успял да запали двигателя на своята кола и да го помолите да ви даде ток от неговия акумулатора. Но има ситуации, когато наоколо няма нито един работещ двигател - на много километри. Или никой от минаващите шофьори не иска да ви помогне, или пък нямате т.нар. "кабели".

Освен това всички горепосочени методи имат един общ недостатък. Всички те предполагат използването на едно или друго специализирано устройство: "зарядно устройство", проводници за ток и друга кола. Но има и "народен" начин за "съживяване" на батерията - независимо и бързо. Всеки знае, че на студа действителният капацитет и ниво на заряд на акумулатора намаляват, а на топло, напротив, се повишават.


акумулатор


За да стартирате бързо през зимата, просто трябва да загреете батерията. Много е лесно да направите това с ускорени темпове. Сваляте акумулатора, носите го вкъщи и там го потапяте „до кръста“ (за да не намокрите клемите) в леген с гореща вода. Температурата на водата не трябва да е по-висока от 50° C. По-горещата вода може частично да разруши плочите вътре в батерията.

Докато акумулаторът се загрява, е необходимо да се почисти повърхността както на неговите клеми, така и на съвпадащите контактни точки на проводниците на акумулатора в автомобила. След 10 минути можете да излеете още един чайник с вряла вода в легена, така че водата в него да остане топла. И след 20 минути завършвате процедурата, поставяте батерията отново под капака и спокойно стартирате двигателя.

0 от 500
  • #16
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2,този метод се нарича загряване на акумулатора,руснаците го ползват,а те са специалисти в тази материя.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Моби ( преди 2 години )
    #2 пробвал съм го това със светлините на баничарката, не става.
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Бизона ( преди 2 години )
    Абсолютни глупости
  • #13
    35 rate up comment 1 rate down comment
    notangel ( преди 2 години )
    Купете си нов акумулатор също върши работа...
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе къде е Дошо???
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Те пък в Сба, като го вдигат тоя телефон особено сутрин преди 8,00 никакъв шанс някой да ти се обади!!! За това най добре хубави кабели в багажника....
  • #10
    6 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Има и друг вариант-членство в СБА и подаване на ток. Комбинира се с преглед и други благинки в зависимост от картата. Дори има възможност, ако сте в Чужбина, да ви осигурят хотел. Е, плаща се членство, но пък винаги имате една сигурност.
  • #9
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Българина ( преди 2 години )
    До #3 и #4. 'Модерните' коли не палят на 'чакмах баир'. Научих го след като скъсахме едно Волво от бутане - няма и няма палене. Собственика се беше притеснил, че колата се е прецакала. А то - компютъра следил под определени волтове да не пали!
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    Да раздвижа темата ще вметна, че времената преди антофриза се караше с вода, която трябваше в мразовити вечери да се източва, а сутринта да се налива. При забравяне или внезапно застудяване се заливаше с гореща вода двигателя. Естествено, хората бяха с по ниска техническа култура и тъкмо се масовизираше притежанието на кола, та не разсъждаваха много от вредата на това действие.
  • #7
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Някой си ( преди 2 години )
    Опс Извинявам се писах на шльокавица... дрън-дрън че пляс. По-полека да не стане. Искам да видя как с изтощен акумулатор, загрят в топла вода, ще запалите дизелов автомобил?!!Много ми е интересно...