IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota ще подходи различно към електромобилите

Японците смятат, че по-важна е цената на колата, а не нейния пробег

За да се постигне успех на пазара на електромобили достъпната цена е по-важна от пробега, обяви представител на Toyota, която през последните месеци често критикува увеличаващия се интерес към превозните средства на ток. Сега вицепрезидента по продуктово планиране и стратегия в Toyota Motor North America – Купър Ериксен, сподели визията на компанията за електрическо бъдеще.


Toyota


Според топ-мениджъра, най-важният аспект е цената на автомобила, а след това идват конкретният модел и мощността на двигателя. Това е и целта на Toyota – постигане на приемлива цена, но само в случаите, в които компанията ще предаде достатъчно на брой превозни средства, за да има положително въздействие върху околната среда.

„С течение на времето хората ще започнат да разглеждат гамата от електрически автомобили по същия начин, като при конвенционалните модели и на първо място ще бъде мощността. Ако някой иска да притежава кола с двигател с 400 к.с., но няма финансовите възможност, той ще трябва да се задоволи с по-малко. При електрическите коли на първо място е големият пробег, но в действително само богатите хора могат да си го позволят“, коментира Ериксен в интервю за Green Car Reports.


Toyota


Той допълни, че най-голямото предизвикателство пред компанията му е постигане на баланс между между цена и асортимент, който да е задоволителен за повечето потребители. Освен това, Ериксен е убеден, че с течение на времето опасенията от по-ниския пробег на електромобилите постепенно ще изчезнат и хората ще свикнат с това.

„Много купувачи на електрически превозни средства ще разберат, че нямат нужда от 500-650 километра пробег", добави той.

Любопитното е, че в гамата на Toyota има електромобили с голям пробег, които могат да изминат до 800 км с едно зареждане, но те ще се предлагат под марката Lexus. Догодина трябва да бъде представен концептуалния LF-Z Electrified, който по-късно ще се превърне в серийния модел RZ 450h.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бай брадър ( преди 1 месец )
    Хич не е до големия пробег въпроса, а до бързото зареждане.
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 24: Абе научния фактолог, според тебе батерията на Приус с колко ампера се зарежда и разрежда и колко цикъла изкарва? Представи си, някои компании разбират това което правят, а не чакат на готово на доставчиците си да им разработят технологиите. Колкото до стратегията на Тойота - засега са най-успешния производител в историята, така че очевидно разбират какво правят.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пичуи, изпускате дребния научен факт, че с текущите технологии, малка батерия означава бавно зареждане. 1 клетка по 1 ампер = 1 ампер. 500 клетки по 1 ампер = 500 ампера (числата са илюстративни). Да, в бъдеще вероятно ще има клетки с 2 или 3 ампера, но в близките няколко години такива не се задават, най-малко от Тойота. Така че едно е да си сляп фен, друго е да си на мястото на Акидо Тойода и да се чудиш как да си оправдаваш изостаналостта и безхаберието пред един бързо променящ се свят.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Миличкият. Колко е тъжно да гледаш сляп фен. Мечтай си.
  • #22
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 20 ( преди 1 месец )
    Толкова си "ентелегентен" че даваш примери към днешна дата с днешната инфратруктура от зарядни, а не си разбрал, че този от Тойота ти говори за стратегия за идните години!А да видим дали те, които "изтърват" влака и не инвестират в момента в платформи за голям пробег, няма да се окажат прави след 5-6 години като пуснат платформа с батерия за малък и среден пробег при развита инфраструктура и технологии за бързо зареждане!!
  • #21
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Ти вярно ли сравняваш телефони за 1000лв които хората сменят всяка година с коли за 100 000лв които сменят на 10 години?!? Ама страшно го разбираш маркетинга, няма що!!!
  • #20
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оставете да се пенят. Интелигентният човек просто ще погледне пазара и ще му стане ясно какво се търси, и по-точно какво не се търси - коли с малък пробег. Мазда вече пробва ТОЧНО същата стратегия с MX-30 - провал. Хонда E - малък пробег, провал. При Тесла малката батерия се търси много, но тя има пробег и бързо зараждане, каквито повечето конкYренти с големи батерии нямат. Тойота просто си търси оправдания, защото изпусна влака и няма доставчик на батерии.
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И Нокия имаше "хиляди специалисти", но се продаде за жълти стотинки на Майкрософт, което се оказа фатална грешка.
  • #18
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Тойота имат хиляди специалисти по маркетинг и стратегии в цял свят, но тук разбирачите знаят повече от тях!Тотално неадекватни били!?А вие сте страшно адекватни дето електричките ги гледате само на картинки!Средно статистическия потребител в западния свят изминава между 200 и 300км на ден,като са разпределени 50% сутрин / 50% вечер.6-7 часа колата седи на паркинг!За какво им на тези хора да харчат 100к евро за кола с 800км пробег,като за 30к могат да си вземта такава с 300км,които ще са им ОК?
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Какви субсидии, това нещо до 2-3 години ще изчезне а Тойота догодина щяла да показва концепт на електричка а серийната версия ще излезе 1-2г. по-късно, никакви субсидии няма да видят. Тойота са тотално неадекватни и вероятно ще продават евтиния със 100км.пробег, пак ще търсят социално слабите в САЩ като клиенти. Ако сега направим анкета тука в сайта 99,99% ще отговорят, че на първо място в електромобила ги интересува по-големия пробег. Как Тойота виждат обратното, идея си нямам.