IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Nissan представи новата си стратегия

Европа ще играе основна роля в плановете на марката

Преди година и половина японският производител представи стратегията си Nissan Next, която обаче беше краткосрочна. Сега компанията е готова с нов план, наречен Nissan Ambition 2030, чиято основна цел е да увеличи дела на електрифицираните модели (електрически превозни средства и хибриди) до 50% до 2030 г.


Nissan


Новата стратегия включва и дъщерната марка Infiniti), като през следващите пет години Nissan ще инвестира 2 трилиона йени (17,6 млрд долара) в развитието на електрическата гама. Основна роля за електрификация ще играе Европа, като японците предвиждат до 2026 г. да увеличат продажбите на електромобили и хибриди на Стария континент до 75%. За сравнение, в Япония този показател ще бъде само 55%, а в Китай – 40%. За САЩ целта също е 40% увеличение, но тя трябва да бъде постигната по-късно – през 2030 г.

До 2026 г. световното производство на тягови батерии за Nissan трябва да достигне 52 гигават-часа, а през 2030 г. тази цифра трябва да достигне 130 гигават-часа. През 2028 г. компанията ще представи нови твърдотелни батерии, които ще намалят единичната цена на 75 дола за кВт/ч с перспектива за достигане на 65 долара. По това време електрическите автомобили трябва да се изравнят по цена с бензинови.

Освен това, Nissan планира да инвестира 176 милиона долара в инфраструктура за зареждане до 2026 г., а дългосрочната оперативна печалба на компанията трябва да надхвърли 5% (срещу 1,5% през текущата фискална година). Като част от стратегията Nissan Ambition 2030 ще бъдат представени 15 нови електрически модела и осем хибридни модела.

Снимка: Nissan

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Според мен е грешка да се залага само на електрификация. Все пак има още повече от 2 години до следващите избори за европарламент. През това време ще се вкарат много зелени политики в Западна Европа и на следващите избори хората може да са се усетили, че единствения ефект от зеленясването е обедняване и да искат някой с различно виждане. А може и на хората тотално да им се изгладят мозъците и да не ги бърка да плащат за лудостта на германците.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Планът на всички марки е да догонват Тесла. По-добрите ще оцелеят, но не една и две стари и дългогодишни марки или ще фалират или ще станат много дребни играчи.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Плановете им включват ли френски ръководител?
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как няма да е така, като се опитаха да скалъпят електромобил с подръчни материали. Шевролет също. Е, Нисан инвестираха с една идея повече, но в края на крайщата ефектът беше същият - потребителско недоверие. Доволни са клиентите на Тесла, Хюндай/Киа, Волксваген, БМВ и Рено.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Докъде я докараха. До 2018 година nissan leaf беше най-продавания електромобил на планетата. А сега представят план, в който казват че през 2025 година ще настигнат постиженията на Тесла от 2019 година, а през 2030 година се опитат да догонят постиженията на Тесла за 2022-ра година. А дали светът ще ги чака?
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    лъвовете не се интересеват от мнението на агнетата, ама на никой не му пука какво мислите, точно както на мен не ми пука какво мислят и африканците
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички видяха че в Европа има яко балъци, жадни за миксери и ще се възползват.