IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Nissan потвърди: GT-R ще е електрифициран

Следващата "Годзила" ще бъде премине на изцяло нова платформа

Всички сме чували слуховете за следващото поколение GT-R в последно време, но едва преди няколко месеца от Nissan потвърдиха индиректно за появата на суперколата R36. Към настоящия момент австралийското подразделение на марката се наложи да "пенсионира" натрупалата възраст спортната машина с V6 двигател, тъй като не отговаря на новите изисквания за странични краш-тестове.


Nissan GT-R 50


От местния офис на производителя заявиха, че това е временно решение и "не е края на историята на GT-R в Австралия". Но има и нещо по-важно (и официално) - лично шефът на марката Макото Учида потвърди, че суперколата ще има наследник в близко бъдеще, без да дава много подробности. Единствено потвърждава пред изданието Autocar, че екипът зад проекта GT-R "търси по какъв начин да електрифицира" спортния модел. Учида добавя също, че Годзила е "професионална машина и ние трябва да я имаме и ще я имаме и занапред".

Това все още не значи, че GT-R R36 ще поеме по изцяло електрически път, тъй като мениджърът добавя: "Независимо дали ще има голяма или малка електрификация, със сигурност ще има огромна мощност". И добавя, че моделът ще е на изцяло нова архитектура, за разлика от новия спортен модел Z, който е с преработена платформа, базирана на тази от 370Z.


Nissan GT-R 50


Каквато и форма да добие, нетърпеливо чаканият бъдещ GT-R "ще трябва да е най-бързата кола от своя вид, ще трябва да властва на пистата. И ще е изключително високотехнологична, което не означава, че трябва да е електромобил", продължава Учидо. Ако от Nissan се откажат от електрификацията, обаче, R36 най-вероятно няма да стъпи на европейския пазар, където регулациите към емисиите са все по-стриктни. По същата причина (както и спадът в продажбите на спортни коли) при нас не дойде и новият Z.

Все още няма яснота кога точно ще видим новия GT-R, който да замени настоящият, лансиран на пазара преди цели 14 години. Но когато дойде явно ще е доста мощен, предвид това, че трябва да надскочи стойностите на сегашния модел (който постига близо 720 к.с. и 780 Нм във версията GT-R50 by Italdesign от снимките). И най-вероятно ще е доста по-скъп, ако все пак се заложи на сериозна електрификация...

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    120 к.с. от литър какво толкова технологично има
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 7 месеца )
    720 коня ако са "морално остарели" по-добре отиди и си тегли глокшума, още повече на цена която е без конглокенция ...
  • #3
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    имах предвид 150К евро но автокомедията не признава знака за евро. Порше турбо и GT3, някое Ферари или Ламборгини, GT-серията на Мерцедес и ...т.н. дори сега нисмото на GT-R струва към 160К евро, а интериорът е все едно дялан с брадва, а и други неща като скоростна кутия, реално ускорение, много дървено окачване и т.н.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 7 месеца )
    И кои са тия по добри коли за същите пари? Най близките коли с подобни или по добри параметри са Порше 911 Турбо което ти струва 376 000 лв. Ламборгини Хуракан e към 420 000лв. и Ферари 488 е над 860 000 лв. Другия вариант е нещо от сорта БМВ М5 или Някакъв Мерцедес АМГ но те са съвсем друг тип коли и са повече лукс отколкото спорт.
  • #1
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Основното достойнств ( преди 7 месеца )
    на GT-R беше съотношението цена/качество! Последните години това отпадна - на цена 150к има сума ти много по-добри коли.