Всички сме чували слуховете за следващото поколение GT-R в последно време, но едва преди няколко месеца от Nissan потвърдиха индиректно за появата на суперколата R36. Към настоящия момент австралийското подразделение на марката се наложи да "пенсионира" натрупалата възраст спортната машина с V6 двигател, тъй като не отговаря на новите изисквания за странични краш-тестове.
От местния офис на производителя заявиха, че това е временно решение и "не е края на историята на GT-R в Австралия". Но има и нещо по-важно (и официално) - лично шефът на марката Макото Учида потвърди, че суперколата ще има наследник в близко бъдеще, без да дава много подробности. Единствено потвърждава пред изданието Autocar, че екипът зад проекта GT-R "търси по какъв начин да електрифицира" спортния модел. Учида добавя също, че Годзила е "професионална машина и ние трябва да я имаме и ще я имаме и занапред".
Това все още не значи, че GT-R R36 ще поеме по изцяло електрически път, тъй като мениджърът добавя: "Независимо дали ще има голяма или малка електрификация, със сигурност ще има огромна мощност". И добавя, че моделът ще е на изцяло нова архитектура, за разлика от новия спортен модел Z, който е с преработена платформа, базирана на тази от 370Z.
Каквато и форма да добие, нетърпеливо чаканият бъдещ GT-R "ще трябва да е най-бързата кола от своя вид, ще трябва да властва на пистата. И ще е изключително високотехнологична, което не означава, че трябва да е електромобил", продължава Учидо. Ако от Nissan се откажат от електрификацията, обаче, R36 най-вероятно няма да стъпи на европейския пазар, където регулациите към емисиите са все по-стриктни. По същата причина (както и спадът в продажбите на спортни коли) при нас не дойде и новият Z.
Все още няма яснота кога точно ще видим новия GT-R, който да замени настоящият, лансиран на пазара преди цели 14 години. Но когато дойде явно ще е доста мощен, предвид това, че трябва да надскочи стойностите на сегашния модел (който постига близо 720 к.с. и 780 Нм във версията GT-R50 by Italdesign от снимките). И най-вероятно ще е доста по-скъп, ако все пак се заложи на сериозна електрификация...