IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Иконата Nissan Z се завърна с 400 к.с. и механични скорости

Новото спортно купе следва стила на легендарните си предшественици

Напук на тенденциите в автомобилната индустрия за отказ от по-скъпи спортни коли, Nissan пусна ново поколение на легендарния си модел Z, който има повече от половин-вековна история. Първият Nissan 240 Z дебютира още през 1969 година и оттогава са пуснати 6 поколения и повече от 1,8 млн. бройки.


Nissan Z


Сега японската компания се отказва от цифровия индекс, като на повечето пазари, включително и основния - този в САЩ, спортното купе ще се продава под краткото име Nissan Z. За Япония обаче е запазено традиционното название Nissan Fairlady Z.

Серийният модел почти напълно повтаря прототипа Nissan Z Proto. Дизайнът с ретро-мотиви беше напълно готов за серийно производство и екипът, начело с главния дизайнер на компанията - Алфонсо Албайс, не е променял нищо. Силуетът, формата на фаровете и правоъгълният въздухозаборник представляват нова интерпретация на първото купе Nissan 240Z. А задната част - най-вече фаровете, са в стила на модела 300ZX от 90-те години.


Nissan Z


Платформата със задно предаване FM с поставен в пределите на междуосието двигател е същата като на предишния модел 370Z. Разстоянието между двете оси се запазва - 2550 мм, но дължината вече е 4379 мм (досега тя беше 4265 мм). Широчината (1844 мм) и височината (1316 мм) почти не са се променили, а базовите джанти са 18-цолови.

В интериора връзката с предишните модели Z се забелязва в триспицевия волан, трите допълнителни скали в горната част на приборния панел (както при първия 240Z) и разположените на вратите дефлектори на вентилационната система (както при 300ZX). Основните прибори вече са виртуалния, като екранът с диагонал 12,3-инча работи с 4 режима на показания. Медийната система е с екран с 8,0 или 9,0 инча в зависимост от нивото на оборудване, запазена е и традиционната механична ръчна спирачка.


Nissan Z


Революцията е под капака, където мястото на атмосферния V6 3.7 е заето от битурбо-мотор V6 3.0 (модел VR30DDTT), който вече е познат от автомобилите на Infiniti. За намаляване на турбо-ямата двигателят е получил компактни турбини, а мощността е 405 к.с. и 475 Нм въртящ момент. Предишният двигател развиваше 337 к.с. и 365 Нм.

Базовата скоростна кутия е 6-степенна механична, а вместо 7-степенния автомат вече се предлага 9-степенна автоматична кутия Jatco. При нея предавките могат да се сменят от волана, а в режим Sport аудиосистемата усилва звука от двигателя.


Nissan Z


Шасито също е предишното, но е сериозно преработено, като това позволява с 13% по-голямо странично натоварване в завоите в сравнение с 370Z. Вместо хидроусилвател на волана е поставен електрически. Всички колела имат амортисьори с една тръба.

Засега от Nissan не съобщават точните характеристики на модела, но твърдят, че ускорението от 0 до 100 км/ч е намалено с 15%. Това означава, че Nissan Z ще се справя за около 5 секунди. Купето получава и комплекс от електронни асистевни, в това число и система за аварийно спиране.

Още снимки на новото спортно купе на Nissan - вижте в галерията:


Продажбите на купето стартират през зимата в Япония, а в САЩ то ще се предлага от следващата пролет. На клиентите ще бъде предложена версия Proto Spec в стила на показания през миналата година прототип - с жълт цвят и механични скорости. От тази версия ще бъдат произведени само 240 бройки.

Снимки: Nissan

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Факт!-тически... ( преди 1 месец )
    увредените от системно ползване на рено се чудят къде да се присламчят - я към Мерцедес , я към 100%-ви японски машини! Пациенти - така нито срама, нито увреждането ви ще намалее! Изходът е тотално и незабавно отказване от френските бангии!
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    321 ( преди 1 месец )
    Били са шампиони във Формула 1 в няколко различни десетилетия, ама какво пък толкова, друго си е Датсун (с двигател от същите тези "недоразумения")
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Димитър ( преди 1 месец )
    Алооо, Рено сектанта, не ентусиаста, стига, спри се, смешен си! Рено никога не са правили нещо специално, нещо луксозно, нещо впечатляващо, нещо спиращо дъха. Никога не са били първи в нищо, нито те, нито останалите френски недоразумения. Едни баничарки и то некачествени.
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    Защо е по-бавен? Няма логика
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 1 месец )
    Ако ниссан се отърве от "паразита" Рено още на следващият ден е във фалит
  • #8
    0 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    това японско творение директно от шоурума на скраб за кенчета
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    карам е90 ( преди 1 месец )
    Харесвам !
  • #6
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 1 месец )
    Японското си е японско! Сега остава Нисан да се отърси от паразита рено за да достигне нови висини!
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 1 месец )
    Кола със страхотни пропорции, удоволствие за окото за разлика от всичките паркетници. Жалко, че няма да се предлага в Европа
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    казали са че ще започва от около $40k, което ако в оптимистичния вариант е 40k евра за Европа, би било ок