fallback

Край на превишенията на скоростта? Круиз-контролът става задължителен!

От следващото лято всички нови автомобили ще бъдат оборудвани с такава система

Европейската комисия току-що прие проект за постановление, установяващо задължителното наличие на интелигентно устройство за контролиране и адаптиране на скоростта за всички нови автомобили, леки и камиони, съобщава френското издание L'argus.

Постановлението ще влезе в сила на 6 юли 2022 г., като на производителите ще бъдат препоръчани за внедряване няколко вида круиз-контрол, който ще може да определя ограничения на скоростта на определени участъци от пътя. Това ще става по два начина - чрез навигационната система на превозното средство и/или чрез системата за разпознаване на пътни знаци.

Автомобилите, които са произведени преди юли 2022 г. и не разполагат круиз-контрол, ще определят скоростта с помощта на системата за спешни повиквания eCall, която в Европа трябва да бъде инсталирана от 1 април 2018 г. На свой ред, производителите ще трябва да гарантират точността на устройствата в продължение на 14 години, включително актуализиране на карти и информация за текущите ограничения по пътищата.

Системата за круиз-контролът ще трябва да информира водача за ограниченията на скоростта. В случай на превишена скорост, автомобилните производители могат да използват няколко вида сигнали за водача, включително звукови аларми и дори вибрации на волана, както и възможност за принудително намаляване на скоростта

Как обаче ще работи системата при ситуации, на пътя, когато скоростта няма как да бъде намалена, за да се избегне инцидент. В тези случаи круиз-контролът ще трябва да бъде деактивиран чрез по-силно натискане на педала на газта.

„Не се изисква технология за автономно шофиране, тъй като системата трябва да помага само на шофьорите“, заяви Европейската комисия. Освен това, има възможност за пълно или частично деактивиране на системата, която автоматично ще се включва при всяко стартиране на двигателя.

„Основният принцип трябва да бъде отговорността за спазването на действащите правила за движение винаги да се носи само от водача“, се подчертава в постановлението.

fallback
  • #25
    Състезател ( преди 2 години )
    #21Ако е 6- цилиндрова кошница, по-безопасна ли ще е........?Питам за един прЕятел!!!
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха е туй в бг е неприложимо....знаците са сложени кой където му дойде. Навигационните карти не отговарят
  • #23
    младен ( преди 2 години )
    Нема такъв ужас. Рядко карам над лимита, и ако го правя е с около 10-15км ама...тая простотия ще увеличи цената на кошниците, а да не говорим че е опасно когато ти потрябва, примерно в ситуация да збегнеш инцидент, да не може да дрпонеш
  • #22
    Brudleyp ( преди 2 години )
    Поредната мега простотия.
  • #21
    Гошо ( преди 2 години )
    Крайно време е да се направи нещо за спазване на законите за движение по пътищата. Аз лично много се съмнявам че това ще работи в БГ. Много бързо ще се хакне системата от специалисти с лаптопи за някаква сума пари и всичко си остава само на документите на МПС.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    С времето ще започнем да караме с руски табели,
  • #19
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Високата скорост убива, особено опасен е бай *** с 20 годишната 4 цилиндрова кошница с залепен "М" "S" пакет, изкормени дпф и чипосани нафтови печки.Друг е въпросът, че в България знаците и стандартите за скороста, са правени 70те години, а от тогава колите са развиват, за разлика от КАТ и контролните органи в ***
  • #18
    Паци ( преди 2 години )
    Чудно ми е в БГ като има надраскани знаци как ще реагира колата? Че то тук колко щеш
  • #17
    Как пък не ( преди 2 години )
    Като си купиш кола от Щатите,модел който се продава и в Европа(например Х5) ,дали лелките от застраховките ще го знаят или в КАТ?
  • #16
    Киро ( преди 2 години )
    И какъв е проблема, че ще се спазват ограниченията ли??
fallback
Последни