IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Край на превишенията на скоростта? Круиз-контролът става задължителен!

От следващото лято всички нови автомобили ще бъдат оборудвани с такава система

Европейската комисия току-що прие проект за постановление, установяващо задължителното наличие на интелигентно устройство за контролиране и адаптиране на скоростта за всички нови автомобили, леки и камиони, съобщава френското издание L'argus.


круиз-контрол


Постановлението ще влезе в сила на 6 юли 2022 г., като на производителите ще бъдат препоръчани за внедряване няколко вида круиз-контрол, който ще може да определя ограничения на скоростта на определени участъци от пътя. Това ще става по два начина - чрез навигационната система на превозното средство и/или чрез системата за разпознаване на пътни знаци.

Автомобилите, които са произведени преди юли 2022 г. и не разполагат круиз-контрол, ще определят скоростта с помощта на системата за спешни повиквания eCall, която в Европа трябва да бъде инсталирана от 1 април 2018 г. На свой ред, производителите ще трябва да гарантират точността на устройствата в продължение на 14 години, включително актуализиране на карти и информация за текущите ограничения по пътищата.

Системата за круиз-контролът ще трябва да информира водача за ограниченията на скоростта. В случай на превишена скорост, автомобилните производители могат да използват няколко вида сигнали за водача, включително звукови аларми и дори вибрации на волана, както и възможност за принудително намаляване на скоростта

Как обаче ще работи системата при ситуации, на пътя, когато скоростта няма как да бъде намалена, за да се избегне инцидент. В тези случаи круиз-контролът ще трябва да бъде деактивиран чрез по-силно натискане на педала на газта.

„Не се изисква технология за автономно шофиране, тъй като системата трябва да помага само на шофьорите“, заяви Европейската комисия. Освен това, има възможност за пълно или частично деактивиране на системата, която автоматично ще се включва при всяко стартиране на двигателя.

„Основният принцип трябва да бъде отговорността за спазването на действащите правила за движение винаги да се носи само от водача“, се подчертава в постановлението.

0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 5 месеца )
    Почти винаги на магистрала карам на круиз контрол. Всички съвременни коли имат.Карал съм по 2000км на круиз между Колорадо Спрингс, Чикаго, Торонто. Не е нищо ново.
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 5 месеца )
    Добре, да попитам умниците в европарламента, какво правим при знак 40 със снежинка отдолу??? Всеки ден минавам покрай няколко такива знака при нормално ограничение 70-80.
  • #46
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Уличен майстор ( преди 5 месеца )
    Бай Пешо в гаража зад блока ще го деактивира това, у нас няма да проработи.Тоя ограничител е за белите държави.
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Аноним ( преди 5 месеца )
    ТОВА МОЖЕ ЗА СТАНЕ В ИНТЕЛИГЕНТНИТЕ Държави! В БЪЛГАРИЯ,КЪДЕТО ПРОСТАЩИНАТА СЕ ШИРИ НАВСЯКЪДЕ НЯМА ДА СТАНЕ.ОСОБЕНО ПО ПЪТИЩАТА, НЯМА КОНТРОЛ КОЙ ИМА КНИЖКА И КОЙ НЕ..МЛАДИ ШОФЬОРИ БЕЗ ОПИТ СЕ КАЧВАТ В МОЩНИ КОЛИ ,НАДРУСАНИ И СИ МИСЛЯТ ЧЕ СА НЕДОСЕГАЕМИ. ПЪРВО ТОВА ТРЯБВ А ДА СЕ ЗАБРАНИ.! В ЗАПАДНИТЕ ДЪРЖАВИ НОВИТЕ ШОФЬОР И ДО. 2 ГОДИНИ КАРАТ МАЛОМОЩНИ КОЛИ. ЧАК СЛЕД ТОЗИ ПЕРИОД КАТО НАВЪРТИ 10 000 МИЛИ. МОЖЕ ДА КАРА МОЩНА КОЛА...ТОВА Е.КАКВИТО ГЛОБИ ДА СЛАГАТ ШОФЬОР С ТРЕНАЖОР ...
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Цветан ( преди 5 месеца )
    Така сичко е ОК.Но такива като мене дет намат пари за по съвременни коли с такава система ко пайме:Д ПИТАМ АЗ
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пацо ( преди 5 месеца )
    Не съм съгласен с теб! За жалост процентът е по-висок.... :(
  • #42
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Strahilkov ( преди 5 месеца )
    Круиз-контрола или така наречения автопилот е мега яката екстра.
  • #41
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ххх ( преди 5 месеца )
    Cruise control има от 30 години може и повече и поддържа зададена скорост не я ограничава. Има си софтуерно ограничаване, на скоростта на превозните средства главно камиони и автобуси може да се направи на колкото си поискате.
  • #40
    11 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    от времената когато е ратифицирана Виенската конвенция за пътния трафик са минали повече от 50 години и за това време автомобилите технологично са достигнали своя връх съвременен седан ускорява от 0-100 за под 3 секунди и спира за под 35 метра максимална скорост 300+ и с ограничение извън населено място 90 вие в кой век живеете жена ми кара на ограничител от 250 и се оплаква че автомобила спира да върви и ме пита дали нещо не е проблем с автомобила
  • #39
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    В държава като нашата е не възможно технически да се въведе подобна система . Причината е че у нас всички МПС са Втора употреба и по стари та ние не можем да отговорим конструктивно на такива изисквания .