fallback

Край на превишенията на скоростта? Круиз-контролът става задължителен!

От следващото лято всички нови автомобили ще бъдат оборудвани с такава система

Европейската комисия току-що прие проект за постановление, установяващо задължителното наличие на интелигентно устройство за контролиране и адаптиране на скоростта за всички нови автомобили, леки и камиони, съобщава френското издание L'argus.

Постановлението ще влезе в сила на 6 юли 2022 г., като на производителите ще бъдат препоръчани за внедряване няколко вида круиз-контрол, който ще може да определя ограничения на скоростта на определени участъци от пътя. Това ще става по два начина - чрез навигационната система на превозното средство и/или чрез системата за разпознаване на пътни знаци.

Автомобилите, които са произведени преди юли 2022 г. и не разполагат круиз-контрол, ще определят скоростта с помощта на системата за спешни повиквания eCall, която в Европа трябва да бъде инсталирана от 1 април 2018 г. На свой ред, производителите ще трябва да гарантират точността на устройствата в продължение на 14 години, включително актуализиране на карти и информация за текущите ограничения по пътищата.

Системата за круиз-контролът ще трябва да информира водача за ограниченията на скоростта. В случай на превишена скорост, автомобилните производители могат да използват няколко вида сигнали за водача, включително звукови аларми и дори вибрации на волана, както и възможност за принудително намаляване на скоростта

Как обаче ще работи системата при ситуации, на пътя, когато скоростта няма как да бъде намалена, за да се избегне инцидент. В тези случаи круиз-контролът ще трябва да бъде деактивиран чрез по-силно натискане на педала на газта.

„Не се изисква технология за автономно шофиране, тъй като системата трябва да помага само на шофьорите“, заяви Европейската комисия. Освен това, има възможност за пълно или частично деактивиране на системата, която автоматично ще се включва при всяко стартиране на двигателя.

„Основният принцип трябва да бъде отговорността за спазването на действащите правила за движение винаги да се носи само от водача“, се подчертава в постановлението.

fallback
  • #45
    Георги ( преди 2 години )
    Почти винаги на магистрала карам на круиз контрол. Всички съвременни коли имат.Карал съм по 2000км на круиз между Колорадо Спрингс, Чикаго, Торонто. Не е нищо ново.
  • #44
    Уличен майстор ( преди 2 години )
    Бай Пешо в гаража зад блока ще го деактивира това, у нас няма да проработи.Тоя ограничител е за белите държави.
  • #43
    Аноним ( преди 2 години )
    ТОВА МОЖЕ ЗА СТАНЕ В ИНТЕЛИГЕНТНИТЕ Държави! В БЪЛГАРИЯ,КЪДЕТО ПРОСТАЩИНАТА СЕ ШИРИ НАВСЯКЪДЕ НЯМА ДА СТАНЕ.ОСОБЕНО ПО ПЪТИЩАТА, НЯМА КОНТРОЛ КОЙ ИМА КНИЖКА И КОЙ НЕ..МЛАДИ ШОФЬОРИ БЕЗ ОПИТ СЕ КАЧВАТ В МОЩНИ КОЛИ ,НАДРУСАНИ И СИ МИСЛЯТ ЧЕ СА НЕДОСЕГАЕМИ. ПЪРВО ТОВА ТРЯБВ А ДА СЕ ЗАБРАНИ.! В ЗАПАДНИТЕ ДЪРЖАВИ НОВИТЕ ШОФЬОР И ДО. 2 ГОДИНИ КАРАТ МАЛОМОЩНИ КОЛИ. ЧАК СЛЕД ТОЗИ ПЕРИОД КАТО НАВЪРТИ 10 000 МИЛИ. МОЖЕ ДА КАРА МОЩНА КОЛА...ТОВА Е.КАКВИТО ГЛОБИ ДА СЛАГАТ ШОФЬОР С ТРЕНАЖОР ...
  • #42
    Бай Цветан ( преди 2 години )
    Така сичко е ОК.Но такива като мене дет намат пари за по съвременни коли с такава система ко пайме:Д ПИТАМ АЗ
  • #41
    Пацо ( преди 2 години )
    Не съм съгласен с теб! За жалост процентът е по-висок.... :(
  • #40
    Strahilkov ( преди 2 години )
    Круиз-контрола или така наречения автопилот е мега яката екстра.
  • #39
    Ххх ( преди 2 години )
    Cruise control има от 30 години може и повече и поддържа зададена скорост не я ограничава. Има си софтуерно ограничаване, на скоростта на превозните средства главно камиони и автобуси може да се направи на колкото си поискате.
  • #38
    Анонимен ( преди 2 години )
    В държава като нашата е не възможно технически да се въведе подобна система . Причината е че у нас всички МПС са Втора употреба и по стари та ние не можем да отговорим конструктивно на такива изисквания .
  • #37
    Моби ( преди 2 години )
    Или може да се спазват законите. Другото е за мързеливците, които имат нужда някой друг да мисли вместо тях. Първо автономно паркиране, после ще трябва да слагат системи за завиване
  • #36
    сАстезател ( преди 2 години )
    #34Вече му казах, но той каза, че нищо не си казал за 6-цилиндровите кошници, коптори, 'се тая.......???
fallback
Последни