fallback

Край на превишенията на скоростта? Круиз-контролът става задължителен!

От следващото лято всички нови автомобили ще бъдат оборудвани с такава система

Европейската комисия току-що прие проект за постановление, установяващо задължителното наличие на интелигентно устройство за контролиране и адаптиране на скоростта за всички нови автомобили, леки и камиони, съобщава френското издание L'argus.

Постановлението ще влезе в сила на 6 юли 2022 г., като на производителите ще бъдат препоръчани за внедряване няколко вида круиз-контрол, който ще може да определя ограничения на скоростта на определени участъци от пътя. Това ще става по два начина - чрез навигационната система на превозното средство и/или чрез системата за разпознаване на пътни знаци.

Автомобилите, които са произведени преди юли 2022 г. и не разполагат круиз-контрол, ще определят скоростта с помощта на системата за спешни повиквания eCall, която в Европа трябва да бъде инсталирана от 1 април 2018 г. На свой ред, производителите ще трябва да гарантират точността на устройствата в продължение на 14 години, включително актуализиране на карти и информация за текущите ограничения по пътищата.

Системата за круиз-контролът ще трябва да информира водача за ограниченията на скоростта. В случай на превишена скорост, автомобилните производители могат да използват няколко вида сигнали за водача, включително звукови аларми и дори вибрации на волана, както и възможност за принудително намаляване на скоростта

Как обаче ще работи системата при ситуации, на пътя, когато скоростта няма как да бъде намалена, за да се избегне инцидент. В тези случаи круиз-контролът ще трябва да бъде деактивиран чрез по-силно натискане на педала на газта.

„Не се изисква технология за автономно шофиране, тъй като системата трябва да помага само на шофьорите“, заяви Европейската комисия. Освен това, има възможност за пълно или частично деактивиране на системата, която автоматично ще се включва при всяко стартиране на двигателя.

„Основният принцип трябва да бъде отговорността за спазването на действащите правила за движение винаги да се носи само от водача“, се подчертава в постановлението.

fallback
  • #15
    Бачи ( преди 2 години )
    Е, това и в момента го има. Моята кола има камера за знаците и хваща доста знаци, не само ограниченията на скоростта. Отделно в настройките има възможност какво да прави.1. Ограничава скоростта2. Изкарва ти съобщение и писка3. НищоТова може да го сложиш ако си точно на скоростта или с 10 си отгоре или с 20 си отгоре.Аз съм я настроил моята да ме известява със звуков сигнал и съобщение на таблото като мина ограничението с повече от 20 км/ч.
  • #14
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Започвам да развъждам коне и да произвеждам луксозни каруци.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    После защо имало недостиг на чипове. Дори в момента много модели се продават без тези системи, защото няма интегрални системи за тях.
  • #12
    Тиксо ( преди 2 години )
    Тиксо върху умните камери които четат знаците, eдно устройство за блокиране на GPS сигнал и айдее :D Колата няма да знае какво става и няма да ти намаля скоростта. Все още не се знае и как ще стоят нещата с електричките които хората ще си правят по гаражите след време. Силно се надявам да можеш да сложиш 100-200 киловатов ел. мотор и батерии в голфа или 3-тата серия, минаваш канала в КАТ и си караш. Само тук трябва да дадеш рушвет 2000лв на КАТ-аджиите за да си свършат работата в тези случаи...
  • #11
    Онзи ( преди 2 години )
    Имам чувството , че в последно време се раждат само *** и света полудява!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    9-ти, ще я купиш колата от друга държава ,но като я облажат с едно мито (20% примерно) и като кажат, че без такава система застраховките(или данъка) ще са в пъти по-скъпи и ще се откажеш .
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Още една причина да не си сменям 3 годишната кола, хапвам пуканки и гледам до къде ще го докара ЕС.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    То поне знаците в България да отговарят на оптималната скорост. Колко често сте карали 90 и изведнъж знак 60 който никак не ви е ясно защо е там и вие продължавате с 90 понеже не става ясно защо трябва да намалите. И сега си представете че новата ви кола сама намалява, но не и колата зад вас която няма такъв регулатор
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Имам в колата такава система за разпознаване на знаци, която работи с навигацията и камера комбинирано. 20% от случаите не работи добре. Много често на магистрали, където на лентата, която е за излизане на магистрала има ограничение и колата си мисли, че това е ограничение за магистралата. Не виждам това как ще работи въобще.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията е поредното доказателстов, че Пешо от коли не разбира. Става дума за състема за разпознаване на знаци, а не за круиз контрол (има и адаптивен круиз контрол, но да не изпадам в подробности). която ако досега е била пасивна, от догодина ще е и активен асистент и ще "сигнализира" ако се кара над превишението. Дали пасивно или "активно", може би ще е въпрос на настройка. Но като цяло, поредната глупост да оскъпят колите
fallback
Последни