Двигателят с вътрешно горене изживява времето си и в спортната марка Alpine, след като подразделението на Renault обяви преминаването си към електрическо задвижване по-късно през десетилетието. Но преди това да стане, компанията реши да обнови (може би за последно) А110 с неговия добър стар 1,8-литров бензинов турбодвигател, разположен по средата на автомобила.
Френската марка променя и номенклатурата на версиите, като базовият A110 Pure вече е просто А110, докато досегашния Legende вече е GT. На върха на гамата е A110 S, който запазва името си, но вече е с повишена до 300 конски сили мощност и 340 Нм въртящ момент. Това означава 12 "кончета" и 20 Нм повече отколкото досега.
Флагманската модификация ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, а максималната й скорост е електронно ограничена на 275 км/ч. За обуздаването на голямата мощ се грижат спирачни апарати Brembo с 320-милиметрови дискове отпред и отзад. Колелата са с диаметър 18 инча, като идват "обути" с гуми Michelin Pilot Sport 4 с размер 215/40 отпред и 245/40 отзад.
Alpine A110 S е с по-стегнато шаси и по-твърдо окачване, за по-рязко управление, като разполага и със спортна изпускателна система. В зависимост от оборудването, теглото на модела е между 1102 и 1140 кг.
A110 GT има същия ъпгрейднат двигател и динамика като S, но е с по-голям фокус върху комфорта и пътуването. Така, на разположение са настройващи се кожени седалки Comfort и паркинг асистент с камера за заден ход. GT е с шаси и окачване, настроени за по-комфортно шофиране, като е и малко по-тежък от S - между 1119 и 1140 кг.
Ако все пак решите да заложите на базовия модел, неговият двигател постига максимална мощност от 252 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Или с 48 к.с. и 20 Нм по-малко, отколкото при другите две модификации. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди или с 3 десети по-бавно от по-горещите версии. Тук колелата са с диаметър 17 инча, а теглото е между 1102 и 1140 кг.
Независимо от модификацията, Alpine A110 получава ревизирана информационно-развлекателна система с поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay. Екранът все още е с диаметър от 7 инча, като разполага с два USB порта и Bluetooth, но системата вече ще може да се обновява по безжичен път.
Новият A110 ще се предлага от 1 декември, първоначално в родната Франция. Стартовата цена за базовия модел е 59 900 евро, за GT - 69 500 евро, а за A110 S - 71 500 евро. За сравнение, основният конкурент Porsche Cayman на Пиренеите започва от 59 692 евро, а Cayman S - 72 862.
Повече снимки на обновения Alpine A110 вижте в галерията: