Няколкостотин собственици на коли на Tesla от цял свят не са могли да отворят електромобилите и да ги активират заради срив в мобилното приложение, съобщава BBС, като се позова на оплаквания на шофьори в социалните мрежи.
„Намирам се на около час път от дома ми, но не мога да потегля, защото обикновено използвам мобилния си телефон, за да стартирам колата си“, написа в Twitter собственик на електромобил на американската марка. А на поста му реагираха и други шофьори, които имат същия проблем.
Използването на смартфона като ключ от електромобилите на Tesla е една от най-новите технологии, предлагани от компанията и тя се радва на сериозна популярност сред клиентите на марката. За целта се инсталира мобилно приложение, което управлява голяма част от функциите на колата.
Както уточнява агенция Reuters, проблемът е засегнал повече от 500 водачи. Малко по-късно главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск, съобщи, че проблемът е отстранен. По неговите думи, „в компанията правят всичко възможно, подобни неща да не се случват за бъдеще“.
Това е поредният проблем със софтуера, с който се сблъскват в Tesla, след като в началото на октомври компанията обяви сервизна акция за 11 700 електромобила Model 3, Model X и Model S, произведени през периода 2017-2021 г., както и Model Y (2020-2021). При тях беше открита опасност от лъжлива сработване на системата за предупреждение за опасност от челен сблъсък.
Снимка: Autonews