Фактът, че отварянето на станциите Supercharger на Tesla за други електромобили ще предизвика проблеми, свързани с разположението на самите устройства и късите кабели, беше добре известен. Оказва се обаче, че нещата може да се объркат значително, тъй като повечето електромобили на пазара по различни причини не могат да използват зарядните на американския производител.
Пилотен проект в Нидерландия отвори 10 Tesla Supercharger и показа какво всъщност може да се обърка. Компанията на Мъск обяви, че иска да предложи бързо зареждане за всички коли на ток, проблемът с „геометрията“ сериозно ограничава достъпа на повечето модели. И това ще е така, докато Tesla не премине към терминали с нов дизайн или не осигури по-дълги кабели.
Станциите Tesla Superchargers пасват на автомобили Tesla с вход за зареждане в задния ъгъл от страната на водача, но тъй като кабелът е много къс, той изисква паркиране на заден ход. Това означава, че само автомобили със същото местоположение на порта за зареждане (и автомобили с порт за зареждане отпред от страната на пътника, когато паркират напред), ще получат достъп до Supercharger.
Големите кросоувъри на ток на Audi определено имат пролеми при заставено за зареждане на станциите на Tesla.
Заради мястото на порта за зарежздане Volkswagen ID.3 блокира две станции.
Останалите електромобили, които са мнозинство, ще трябва или да излязат от границите на едно място за паркиране (по различни начини), или да вземат зарядно устройство от друго място, което ще доведе до блокиране на две зарядни. Това става ясно и от снимки, публикувани в Twitter.
Оказва се, че само няколко марки произвеждат електромобили с местоположение на порта за зареждане същото като на Tesla. Това са Peugeot, Citroën, Opel и DS (концерна Stellantis), Polestar и Volvo, както и Hyundai IONIQ Electric. Ако паркират напред, другите съвместими автомобили са Porsche Taycan/Porsche Taycan Cross Turismo, Audi e-tron GT, бъдещото Renault Megane, както и Renault ZOE, Dacia Spring и Honda e. При Nissan Leaf, например, портът за зареждане не е съвместим.
Задната част на Ford Mustang Mach-e определено стърчи доста и така пречи на останалите превозни средства.
Блокирането на станциите за зареждане е сериозен проблем не само за потребителите, но и за компанията. Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, посочи, че увеличаването на мощността на зареждане има за цел да увеличи скоростта и да намали броя на зарядните. Ако терминалът е блокиран, тогава рентабилността ще бъде засегната. Това означава, че компанията ще запише минимални печалби, но ще разстрои много от своите клиенти.
Снимки: Twitter