От смартфони до маратонки - до голяма степен очакваме, че това, което можем да купим от едната страна на Атлантическия океан, да бъде същото като това, което се предлага от другата страна. При автомобилите това също често е така. Като оставим настрана малки детайли, Porsche Cayman в Европа е идентично със същия модел, предлаган в Щатите. Същото важи и за хита на пазара Tesla Model 3, както и за още много автомобили, предлагани на двата континента.
Има обаче и изключение, които не са никак малко. Войната за власт, която бушува повече от пет десетилетия, често води до промени в законодателството. Те принудиха властите на единия пазар за „кастрират“, като пример за това е случилото се в началото на 70-те години. Тогава производителите от Детройт се принудиха да намалят степента на компресия, за да може тя да отговаря на безоловното гориво. Това стана през 1971 г., а през 1975 г. американските производители започнаха да поставят катализаторите на своите модели. И съответно тяхната мощност спадна. В Европа тези неща не се случиха чак до 1992 г. и почти всеки автомобил, произвеждан на континента, беше по-мощен от американския си аналог.
Войната за мощност - Европа срещу САЩ (ГАЛЕРИЯ):
От края на 60-те до 90-те години на миналия век на феновете на автомобилите в САЩ редовно се сервираха автомобили с по-ниска мощност, тъй като бяха оборудвани с устройства за пречистване, които не бяха не бяха необходими в Европа. Нещата се промениха едва през 2018 г., когато европейските автомобили бяха оборудвани с бензинови филтри за твърди частици.
Така бяха намалени мощността и шума, съответно и нещата се обърнаха в полза на американците. Докато 3,0-литровият редов 6-цилиндров двигател с турбо на BMW Z4 M40i в американската спецификация развива 382 к.с., на европейския пазар Z4 не може да събере предложи повече от 335.