IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа срещу САЩ – защо едни и същи модели са с различна мощност

10 случая, в които конските сили „ритат“ по-силно на единия континент

От смартфони до маратонки - до голяма степен очакваме, че това, което можем да купим от едната страна на Атлантическия океан, да бъде същото като това, което се предлага от другата страна. При автомобилите това също често е така. Като оставим настрана малки детайли, Porsche Cayman в Европа е идентично със същия модел, предлаган в Щатите. Същото важи и за хита на пазара Tesla Model 3, както и за още много автомобили, предлагани на двата континента.

Има обаче и изключение, които не са никак малко. Войната за власт, която бушува повече от пет десетилетия, често води до промени в законодателството. Те принудиха властите на единия пазар за „кастрират“, като пример за това е случилото се в началото на 70-те години. Тогава производителите от Детройт се принудиха да намалят степента на компресия, за да може тя да отговаря на безоловното гориво. Това стана през 1971 г., а през 1975 г. американските производители започнаха да поставят катализаторите на своите модели. И съответно тяхната мощност спадна. В Европа тези неща не се случиха чак до 1992 г. и почти всеки автомобил, произвеждан на континента, беше по-мощен от американския си аналог.

Войната за мощност - Европа срещу САЩ (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 години )
    Статията е за ретро автомобили.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се научихте, че в щатите бензинът не е нискооктанов и нямa ограничители за скоростта в в автомобилите. То и да имаше, нямаше да е 200км/ч...
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ха ха ( преди 2 години )
    В щатите всички автомобили са ограничени до 200км/ч максимална скорост по закон, изключение са автомобилите на полицията, така че не са за завиждане :)
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "..на европейския пазар Z4 не може да събере предложи повече от 335."!?!? Ех, Петре, Петре...
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ... да и компенсират с нискооктанов бензин. Цената е нещо, което зависи от много фактори, но принципно БМВ, МБ, Волво в Америка също са доста скъпи (спрямо местните модели)
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 2 години )
    Щатите винаги получават по-доброто и като мощност и като цена.