Всяка нова кола е представена като резултат от труд на дизайнерите и инженери, които още от самото начало са били наясно, какво точно искат да направят. Реалността обаче е малко по-различна, тъй като в хода на разработката се намесват много фактори - от разходите до промените в настроенията на клиентите и енергийните кризи. Понякога, това става причина за промени в модела и накрая той е много различен от първоначалната идея.
В историята има много такива примери, като те включват и модели, които са пуснати под различна марка от тази, за която са проектирани първоначално. Понякога това се случва заради промени в собствеността на компаниите, а друг път зарази стратегически причини в рамките на самия концерн. Следващите 5 примера показват именно такава промяна, като това са популярни модели, които претърпяха радикална промяна по време на бременността.
Казано по друг начин - тези автомобили смениха отбора преди излизането си на терена. В случая са подбрани 5 потвърдени истории, но има и много други, които се разпространяват като легенди. В една от тя се твърди, че концептуалният автомобил Maserati Kubang от 2003 година, проектиран от Italdesign Desiggn, всъщност e бил дизайнерска скица, предложена първоначално на Porsche.
Пет популярни модела, които се родиха под други марки (ГАЛЕРИЯ):
Сега, когато слуховете за евентуалното завръщане на купе Alfa Romeo стават все по-настоятелни, споменът се връща към последния GTV. Той е роден през 1995 година от проекта 916, който даде началото на предпоследния Spider. В случая историята разказва, че дизайнът е бил поверен на ателието Pininfarina и по-специално на Енрико Фумия, като едновременно по подобен проект - този на Fiat Coupé, е работил талантливият Крис Бенгъл.