Сред автомобилистите, както и навсякъде другаде, има много „съветници" и малко хора, които наистина вършат работа. Трябва да признаем, че от т.нар. „разбирачи" има и такива, които препоръчват разумни неща. Шофьорите обаче често се натъкват на откровени алабализми, които в никакъв случай не трябва да се приемат на сериозно. Представяме ви една малка селекция от вредни съвети, циркулиращи от уста на уста.
В желанието си да улеснят работата на автомобила и да увеличат експлоатационния му живот, шофьорите са готови да повярват на всичко, което им казват както истински експерти, така и откровени лъжци. И както не е трудно да се отгатне, сляпото следване на съветите на последните, без проверка на фактите, носи откровена вреда на автомобила. И така, какво ни съветват "диванните експерти" по отношение на автомобила и зимните условия за експлоатация.
Например, да размразим замразените врати с вряла вода. Е, съветът се приема, но има само няколко „но". Врялата вода, разбира се, ще разтопи леда. Въпреки това, стичайки се надолу по частите на каросерията, може да попадне в уплътненията и в ключалките. Ето защо още на следващата сутрин ще трябва да размразите не само самата врата, но и да изтичате до магазина за „течен ключ". Освен това, периодичното обливане на боята с вряла вода ще доведе и до повреда на лаковото покритие. Дори преди да започнете да миете колата в студено време, се препоръчва да я оставите да престои известно време в на по-умерена температура.
Разбирачите от сектата WD-40 препоръчват течността, която е създадена за отстраняване на влага от проблемни зони, да се използва и като лубрикант. Това обаче е фундаментално погрешно. Да, има известен смазващ ефект, но той обаче никак не е дълготраен. На първо място, премахва влагата и освобождава старата мазнина. Но ако го използвате като алтернатива на смазочни материали, тогава очаквайте повишено износване на триещите се части.
Не е нужно да се почиства напълно предното стъкло. Изчегъртвате леда пред погледа на водача, а останалото ще се стопи в процеса на шофиране. Да, но... Разбира се, можете да започнете да се движите, гледайки през почистената цепнатина, като танкист, но има разлика между танк и кола на пътя. Първо, за разлика от танка, превозното средство не е толкова здраво. И второ, около вас има много други участници в движението, които, гледайки света през малката почистена част от предното стъкло, може дори да не забележите.
Когато колата не пали, ни викат от дивана: „Върти, върти. Ще запали“. Не е необходимо обаче да „въртите" стартера докрай. Съвременните автомобили работят на по-постна смес при стартиране, което от своя страна влошава процеса на стартиране на двигателя при студено време. А слаб акумулатор ще задълбочи проблема. Ето защо е много по-ефективно да започнете с кратки сесии. Ако не от първия, то от втория или третия път двигателят ще оживее. Ако, разбира се, батерията оцелее.
Колко пъти в живота си сте виждали дръжки на вратите и зоната около тях да се почистват с парцал? Това е трик, който е абсолютно противопоказен, освен ако колата не е служебна или не ви пука за нея. Мръсотията между парцала и боята е силен абразив. По-лесно е да вземете шкурка и веднага да подготвите колата за боядисване.
Не трябва да следвате препоръката „сложете колата на ръчната спирачка“. Ако през лятото има смисъл, то през зимата има всички шансове да не успеете да я освободите. Каране през локви, измиване на колата, преминаване през снежните преспи - при всички случаи цялата тази влага отива в спирачната система. И ако няма време да изсъхне, тогава ръчната спирачка ще "хване яко", без да можете да направите нищо.
По принцип е по-лесно да се намери равна зона за паркиране. И преди да паркирате колата след измиване или шофиране през локви, по-добре е да се повозите и да използвате педала на спирачката, за да загреете дисковете и накладките и да се изпари излишната влага. Ако се сещате за още такива „вредни съвети", то не се колебайте да ги споделите в коментарите.