Германският производител BMW отказа да подпише многостранно споразумение за борба с климатичните промени, което предвижда продажба само на електрически превозни средства от 2040 г. В компанията не вярват, че всички държани ще изпълнят своята част и ще създадат адекватна структура за зареждане на коли на ток.
Според ръководителя на стратегията за устойчивост на BMW – Том Бекер, автомобилният производител все още не е определил дата, от която ще спре да произвежда превозни средства с двигатели с вътрешно горене. А причината за това е, че все още „по-бедните“ държави не са се ангажирали с цели, които са обвързани със споразумението.
„Работата е свършена в Холандия и Норвегия, така че тези пазари ще бъдат изцяло електрически и ние ще продаваме на тях само електрически автомобили. Но днес няма как да решим, че сме сигурни, че момчетата в Италия, например, ще си свършат работата както трябва", коментира Бекер.
Според него, това се дължи на липсата на „политическо лидерство“ от местните и националните правителства. „Тези момчета просто чакат, докато някой им изсипе пари, за да свършат работата. И те няма да го направят, а на нас няма кой да ни гарантира, че по-бедните страни ще си свършат работата“, допълва топ-мениджърът.
Бекер посочи, че преминаването на марката BMW към изцяло електрическо задвижване без необходимата инфраструктура просто ще подтикне клиентите да купуват употребявани превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които замърсяват повече от съвременните алтернативи.
„Никой няма да забрани всички съществуващи превозни средства, които средно в Европа са произведени преди 11 години. Така че за клиентите ни, например тези в Южна Италия, все пак е по-добре да се сдобият с добро конвенционално превозно средство, отколкото да карат стара кола“, каза още един от шефовете в BMW.