Зимният сезон е все по-близо и навън става все по-студено, което обещава и повече проблеми със стартирането на двигателя, както и с негоното загряване до нормална работна температура (особено сутрин). Следващите препоръки са особено полезни за собствениците на автомобили с мотори с малък работен обем, но вършат работа и на останалите.
Скоростта на загряване на двигателя с вътрешно горене зависи от обема чу, ефективността и техническа изправност на охладителната система. Например, ако байпасният клапан на термостата е постоянно отворен, тогава не трябва да очаквате бързо загряване. Колко бързо се загрява салонът на автомобила, зависи и от неговия обем. Запушен радиатор на нагревателя и замърсен въздушен филтър на кабината могат да бъдат пречка за притока на топъл въздух в купето.
Ако двигателят по технически причини се загрява по-дълго, отколкото трябва да бъде, тогава собственикът на такъв автомобил ще се сблъска с проблеми- повишен разход на гориво, ускорено износване на основни детайли от мотора, замърсен ауспух. Когато всички системи на автомобила работят правилно, загряването на двигателя няма да продължи твърде дълго. Но ако времето ви изтича, можете да ускорите този процес.
Трикове за по-бързо загряване на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Колкото по-високи са оборотите, толкова по-бързо се загряват двигателят и салонът. При по-старите автомобили, за да се увеличи скоростта на загряване, имаше така наречения „смукач“ - издърпвате дръжката и така може да накарате двигателя да се върти по-бързо. При модерен автомобил можете да натиснете педала на газта и да ускорите двигателя до 2000-2500 об/мин.