IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С какво добрите спортни гуми се отличават от обикновените?

Новата Sport Contact 7 има най-необичайния протектор, самоадаптиращ се профил - и 17% по-дълъг живот

През последните години разбирането за автомобилните гуми в България направи лъвски скок напред. Някога масово карахме с по един комплект и зиме, и лете, и така, докато започнат да се разпадат. Днес все повече хора разбират колко важни са гумите, и каква е разликата между зимни и летни - което вероятно обяснява и защо броят на жертвите по пътищата, който в началото на прехода клонеше към 1600 годишно при несравнимо по-малко автомобили, днес е паднал до малко над 600 годишно.


 
   
    
Не така обаче стоят нещата, когато говорим за разликата между нисък и висок клас летни гуми. "Каквито и да са, стига да са нови" е много популярен принцип при избора на гуми у нас. Но за хората, които искат да извличат емоции от автомобила си, това не е достатъчно. Убедихме се за пореден път, докато тествахме Sport Contact 7, най-новото поколение спортни летни гуми от Continental.
 
 
Continental Sport Contact 7
   
   
Смяната на зимни и летни гуми според сезона е задължителна за онези от нас, които обичат спортното каране. Добрите всесезонни гуми дават приемлив компромис по всяко време на годината. Но когато искате да изцедите максимума от колата си, ви трябва не златната среда, а тесни специалисти.

Има само един проблем: летните гуми трябва да отговарят на различни климатични условия. Които обикновено се изключват взаимно. Максималното сцепление на сухо означава да имате колкото може повече контактна повърхност. Но максималното сцепление на мокро означава да имате дълбоки канали, които да отвеждат водата. Което намалява контактната повърхност, и повишава склонността към деформация.
 
 
Continental Sport Contact 7
  
   
Какъв е изходът от тази патова ситуация? В случая с Continental инженерите са намерили множество малки решения, които, обединени, дават забележителен ефект. Или поне така ни уверяват. Но предпочитаме да се убедим лично на специалната мокра писта, част от легендарния изпитателен полигон Contidrom. Усещането е феноменално. Това е изцяло подгизнала писта, на която се чувстваш, сякаш си на сухо. Как обаче е постигнато това?
   
          
Ето седемте тайни на новата Conti Sport 7 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 2 седмици )
    Повечето спортни коли са оборудвани в последните 3-4 години с Пирели. Мишлен и Континентал са също страхотни гуми, може би това са трите марки които правят перфектните гуми. И между другото ако си купувате гуми и колите ви са хубави си купете гуми от някоя от тези три марки, да ще платите повечко, но ще получите, по-голяма пътна безопасност, икономия на гориво и по-дълъг живот на гумата. Тоест скъпото в крайна сметка ще ви излезе по-евтино и по-сигурно и безопасно.
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    оставете мишелин кажете нещо за азот в гумите може ли за един приател питам
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до5 ( преди 2 седмици )
    Скоростните гуми имат по-твърда смес, която се размеква при по-висока температура. Иначе мисълта ми е, че не трябва да ти пука за индекса. Всичко над Q (160) реално те устройва. Няма смисъл да дадеш повече пари ако разликата е само той. Ясно е, че високия клас гуми имат предимно по-висок индекс
  • #5
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Гражданино, каква работна температура в цивилни гуми?! Единствената разлика между V и H, например, е здравината на вътрешната конструкция, т.е. повече метал, кевлар и другите материали, които се влагат като слоеве в гумата.
  • #4
    22 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това със скоростния индекс по едно време беше голяма причина за хвалба. Какво пречи да сложиш гуми за 200+, нищо че караш 1.6. А никой не гледа, че гуми предвидени за подобни скорости, не могат да влязат в работна температура на градско например и реално не се представят по-добре. Или пък че по нашите магистрали и 140 км/ч си е за хора със здрави нерви, предвид дупките, неравностите и турските тираджии.
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Да караш гуми втора ръка е като да ползваш кондом втора ръка (или по-скоро втори xyz).
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В интерес на истината гумите доста поевтиняха и за това повечето хора си купуват чисто нови, едно време бяха скъпи и хората масово караха гуми втора ръка и вноса на такива от Европа към България беше изумителен. За моя СУВ комплект гуми с най-високия индекс и скорост 300+ струват 1700лв. става въпрос за гуми 20 цола с размер 285/45/20. Само преди 10-15г. комплект гуми с такъв размер движеха цена около 3000лв.
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Че са добри, няма спор. Само дето са малко скъпички :)