IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай масовите марки се оказаха по-здрави от премиума

Експерти направиха класация за най-надеждните коли на старо на местния пазар

Китайското подразделение на компанията J.D. Power публикува поредното си изследване за надеждността на автомобилите, представени на местния пазар. За целта са разпитани 37 000 собственици на коли от различни марки на възраст от 13 до 48 месеца. Класирането е направено на основа на броя на жалбите на всеки 100 автомобила.


J.D. Power Китай


Изследването показва нещо много любопитно – собствениците на превозни средства от премиум-клас се сблъскват с повече проблеми от тези, които карат масови автомобили. В случая всички анкетирани е трябвало да оценят колата си по 177 параметъра, в това число външния вид, интериор, мултимедийна система, навигация, работа на двигателя и на трансмисия, и др.

Оказва се, че автомобилите от премиум-клас на възраст от 13 до 18 месеца трябва да се справят средно с 5,9 проблема по-малко, отколкото при масовите. Когато обаче колата е на възраст от 30 до 48 месеца, ситуацията се обръща, като при масовите модели повредите са средно с 6,4 по-малко.

Що се касае до класациите за надеждност, то сред китайските производители лидер е Hongqi (собственост на FAW). На второ място е Wey (Great Wall), а в тройката влиза и малко известната марка Soueast. След това се нареждат британците от MG, Chery, Lynk & Co (собственост на Geely) и самата Geely.


J.D. Power Китай


Най-високи оценки получават три модела от различни класове - BYD Qin Pro, Chery Tiggo 3x и Changan Oshan A60. Ако става дума за премиум-брандове, експертите от J.D. Power отчитат надеждността на Porsche, Land Rover и BMW.

В J.D. Power са стигнали до извода, че през 2021 г. надеждността на автомобилите от китайските брандове се е увеличила. Тяхното изоставане от международните им конкуренти е средно 6 проблема на 100 коли, след като година по-рано е била 9 на 100.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мале-мале ( преди 3 години )
    Поправка: конглокентна стоката?
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мале-мале ( преди 3 години )
    До #3 - всичко е китайско производство по една или друга причина (икономическа или екологична), само етикета е различен. Туй американски, японски, европейски фирми - всички са с изнесени производства: просто поръчват под тяхна марка едно или друго качество/цена. А в "белите държави" кой мислиш им работи, за да им е евтино и конглокентна стоката?
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Чайна майна ( преди 3 години )
    От Китай свмо китайка. Малки разходи, голяма надежност.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    MG е китайска марка не английската, само името е общо, защото китайците ги купиха отдавна
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    Китайците лъжат още преди да си отоворят очите сутрин. И лъжат контролирано, организирано и под строй. Това е основен принцип на комунизма. Шепа хора, лъжат милиони, ама така на едро лъжат, че милионите са постоянно ошашавени и изобщо не са наясно къде се намират. Така де, с 2 думи - каквито и да било данни за и от Китай са със сигурност неверни и манипулирани. При комунизма науката Статистика се клонира в Стъкмистика.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До третия ( преди 3 години )
    Виж Haval къде е
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До първия ( преди 3 години )
    А ти къде видя great wall в класацията за надеждност? Някой да е твърдял, че абсолютно всички китайски марки са качествени? Нали се сещаш че тук се внася стоката на най-ниската цена, а не качествената стока на цена на Европейски производител?
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 3 години )
    Не че нещо но във фирмата на един приятел от 8,9 години карат един great wall, пет мвстен пикап с двигател на митсубиши, дърта генерация. Та на пикапа се оказа супер здрав. Няма екстри и е малко спартански ама работа върши да си ... - работниците го дрънкат по цял ден.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не че нещо да се подигравам, но един мой познат работеше във една фирма която закупи много автомобили Грейт Уол, живота им бе 6 месеца, след това автомобилите се саморазпадаха, дръжки на врати, копчета, започнало едно чукане, тракане, скърцане,. Китайските коли са леш. Незнам как могат да оглавят класация за надеждност, това само в някой научно фантастичен филм, може да се случи.