Китайското подразделение на компанията J.D. Power публикува поредното си изследване за надеждността на автомобилите, представени на местния пазар. За целта са разпитани 37 000 собственици на коли от различни марки на възраст от 13 до 48 месеца. Класирането е направено на основа на броя на жалбите на всеки 100 автомобила.
Изследването показва нещо много любопитно – собствениците на превозни средства от премиум-клас се сблъскват с повече проблеми от тези, които карат масови автомобили. В случая всички анкетирани е трябвало да оценят колата си по 177 параметъра, в това число външния вид, интериор, мултимедийна система, навигация, работа на двигателя и на трансмисия, и др.
Оказва се, че автомобилите от премиум-клас на възраст от 13 до 18 месеца трябва да се справят средно с 5,9 проблема по-малко, отколкото при масовите. Когато обаче колата е на възраст от 30 до 48 месеца, ситуацията се обръща, като при масовите модели повредите са средно с 6,4 по-малко.
Що се касае до класациите за надеждност, то сред китайските производители лидер е Hongqi (собственост на FAW). На второ място е Wey (Great Wall), а в тройката влиза и малко известната марка Soueast. След това се нареждат британците от MG, Chery, Lynk & Co (собственост на Geely) и самата Geely.
Най-високи оценки получават три модела от различни класове - BYD Qin Pro, Chery Tiggo 3x и Changan Oshan A60. Ако става дума за премиум-брандове, експертите от J.D. Power отчитат надеждността на Porsche, Land Rover и BMW.
В J.D. Power са стигнали до извода, че през 2021 г. надеждността на автомобилите от китайските брандове се е увеличила. Тяхното изоставане от международните им конкуренти е средно 6 проблема на 100 коли, след като година по-рано е била 9 на 100.