През 2010 г. Daimler се споразумя за стратегическо партньорство с алианса Renault-Nissan,, като по това време получи 3,1% от акциите на двете компании, а те от своя страна си разделиха същия дял в Daimler наполовина. През пролетта на тази година и Renault, и Nissan продадоха своите акции, а сега Daimler последва примера им. Германците се разделиха с всичките си акции на Renault за общо 305 милиона евро.

През март Renault се отърва от акциите на Daimler, като ги продаде за 1,15 милиарда евро, а през май Nissan спечели 1,19 милиарда евро от продажбата на своя дял. Сега Daimler също е извън играта, тъй като кръстосаното акционерно участие вече не е предпоставка за по-нататъшно сътрудничество.
Автомобилите Mercedes-Benz A- и B-Class все още са оборудвани с двигатели на Renault, а Renault Twingo разделя основните си агрегати със Smart, който е собственост на Daimler. Не всички партньорски проекти обаче бяха успешни, като пример за това е пикапът X-Class. Той е разработен на базата на Nissan Navara, но се провали на пазара. Моделът беше свален от конвейера в средата на 2020 г. - няколко години след излизането му, като вече е ясно, че няма да получи наследник.
В същото време 9,69% от акциите на Daimler все още се държат от Geely Holding Group, която притежава марките Geely Auto, Lotus, Lynk & Co, Proton и Volvo. През 2019 г. китайците придобиха 50% дял в Smart от Daimler и през 2021 г. показаха първия модел на марката. Това е електрически кросоувър от сегмент B, който ще се продава в Китай и Германия.


11