fallback

Volvo: Производството на електромобили генерира със 70% повече вредни емисии

Въглеродният отпечатък на колите на ток намалява при експлоатация, сочи проучване на шведите

Шведската компания Volvo обяви, че производството на електрически автомобил генерира 70% повече вредни емисии в сравнение с негов еквивалент с двигател с вътрешно горене. Проучването на скандинавския производител сравнява производствения процес на неговото електрическо купе-SUV C40 Recharge и на бензиново XC40.

Въпреки това, когато се вземе предвид експлоатационният живот на автомобила, се достига рентабилност и общият въглероден отпечатък на EV е по-малък в сравнение с този на автомобила с конвенционален мотор. Шведите отчитат въглеродния отпечатък от целия жизнен цикъл на автомобила, който включва добива на суровини, производствения процес, зареждане с гориво и шофиране на автомобила в продължение на 200 000 к

От Volvo посочват още, че в случая рентабилността ще зависи от това как се генерира електричество. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средното глобално снабдяване с електроенергия, на прогнозния баланс както на възобновяема, така и на редовна електроенергия, така и на изцяло на възобновяема енергия.

При използване на стандарта електроенергия Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 109 918 км, за да настигне XC40 с двигател с вътрешно горене. Ако електроенергията е наполовина от възобновяеми източници, въглеродният отпечатък ще се изравни след 77 248 км. А ако е само от възобновяеми източници, изравняването ще настъпи след 48 280 км.

Изследването на Volvo посочва, че въглеродният отпечатък на електромобилите и хибридните автомобили се увеличава при производство най-вече заради батериите – с над 30%. Затова и те се нуждаят от известно време в експлоатация, преди да успеят да настигнат превозните средства с двигатели с вътрешно горене.

Снимки: Volvo

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    То с щракане на пръсти няма как да стане.Едно след друго и производството ще се оптимизира. Важното е, че има начин, има технилогия, която ще намали вредните емисии в нашата затворена система Земя. Първо колите, после камионите, след това и корабите и самолетите. Преходът е започнат и никой не може да го спре.
  • #28
    Бат Митко ( преди 3 години )
    ЕЛЕКТОМОБИЛИТЕ ИМАТ ЕДНА ЕДИСТВЕННА ЦЕЛ:НЕ ВСЕКИ ДА ИМА ДОСТЪП ДО ТЯХ.ПОМИСЛЕТЕ ПРЕДИ ДА ОБЯВИТЕ ДВГ ЗА НЕНУЖНИ.КАЖЕТЕ НЕЩО ЗА САМОЛЕТИТЕ,ЗА КОРАБИТЕ.
  • #27
    Борис ( преди 3 години )
    Подвеждащо заглавие
  • #26
    К. К. ( преди 3 години )
    Въглеродната параноя е ЛУДОСТ и ИДИ_ОТИЗЪМ!!! СО2 е безвреден газ, храна за растенията. Борете се с вредните емисии - N2O, SO2, SO3 и саждите(тв. частици)! Оставете СО2 и климата на мира!!!
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Добър ден истината е в хибридите няма как да се премине току така към Ел автомобили. Хората се позабравиха не помнят само през 60 те как се живееше. Някакви *** милениали, които грам не разбират от енергетика тръгват да ти обясняват как стоят нещата.
  • #24
    Дон Торето ( преди 3 години )
    Аре пак алчна феодална имперска зомбираща руцкосавецка путлерофашистка хибридна Пропаганда.
  • #23
    До Гошо ( преди 3 години )
    Милиони километри без ремонт? Една клетка 100лв? Какви хапчета вземаш?!
  • #22
    До 11 и12 ( преди 3 години )
    Май сте и един и същ де! Я си свери информацията за изградени соларни станции!Я виж и какъв е дела на чистата енергия в енергийния баланс на БГ!Колко човека в София, Варна, Бургас, Пловдив могат да си позволят собствен гараж, че и 100кв покрив да имат собствена хибридна соларна инсталация?Кога можеш да зареждаш от слънцето?ПРЕЗ ДЕНЯ!Кога си ползваш най-много колата?ПРЕЗ ДЕНЯ!!Ей тъй си бъркате в носа и правите топчета и теории,ама връзка с реалността НУЛА!!!
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Мени ги Волво, нищо не разбират :))
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
fallback
Последни