fallback

Volvo: Производството на електромобили генерира със 70% повече вредни емисии

Въглеродният отпечатък на колите на ток намалява при експлоатация, сочи проучване на шведите

Шведската компания Volvo обяви, че производството на електрически автомобил генерира 70% повече вредни емисии в сравнение с негов еквивалент с двигател с вътрешно горене. Проучването на скандинавския производител сравнява производствения процес на неговото електрическо купе-SUV C40 Recharge и на бензиново XC40.

Въпреки това, когато се вземе предвид експлоатационният живот на автомобила, се достига рентабилност и общият въглероден отпечатък на EV е по-малък в сравнение с този на автомобила с конвенционален мотор. Шведите отчитат въглеродния отпечатък от целия жизнен цикъл на автомобила, който включва добива на суровини, производствения процес, зареждане с гориво и шофиране на автомобила в продължение на 200 000 к

От Volvo посочват още, че в случая рентабилността ще зависи от това как се генерира електричество. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средното глобално снабдяване с електроенергия, на прогнозния баланс както на възобновяема, така и на редовна електроенергия, така и на изцяло на възобновяема енергия.

При използване на стандарта електроенергия Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 109 918 км, за да настигне XC40 с двигател с вътрешно горене. Ако електроенергията е наполовина от възобновяеми източници, въглеродният отпечатък ще се изравни след 77 248 км. А ако е само от възобновяеми източници, изравняването ще настъпи след 48 280 км.

Изследването на Volvo посочва, че въглеродният отпечатък на електромобилите и хибридните автомобили се увеличава при производство най-вече заради батериите – с над 30%. Затова и те се нуждаят от известно време в експлоатация, преди да успеят да настигнат превозните средства с двигатели с вътрешно горене.

Снимки: Volvo

fallback
  • #19
    Гошо ( преди 3 години )
    Една кола на ток е 10 пъти по-ефективна. Отделно има много повече динамика, безшумна е и може да изкара милион километра без ремонт без да спада КПД. А батерията - на 10 години сменяш 2-3 клетки по 150 лв. Няма ремъци, дюзи, турбини и т. н.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е така, но те си остават в Китай. Мен повече ме притеснява праха от гуми, спирачки и вскякакви гадости който се вдига и директно ти влиза в белия дроб.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-вероятно и при електромобилите ще се окаже същото като при ваксините срещу ковид - общо- взето не вредят, но и не помагат. Може би по- важното е, че и двете изискват огромни парични суми за разработването им.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Айде стига с тоя CO2. И електричките и ДВГ отделят много по-опасни отрови при производство/използване. За тях кажете...
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Толкова са ж*лки и неадекватни вече застрашените от заместването на петрола. Двете нямат място за сравнение. Феновете на отровните газове да си дишат ауспусите и да не се излагат със смешни твърдения.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, жалки опорки пак, ама разбирачите толкова си можете, откъде акъл да се сетите, че като изгорите нещо, то отива на дим???? трудно е
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 12: Фейк нюз! Токът от ТЕЦ е към 1000 гСО2/кВтч, отделно загубите по преностната мрежа. Добивът на бензин и дизел добавя около 30% емисии към тези от изгарянето. Справка: GREET model на Argonne Lab
  • #12
    Дъра-бъра ( преди 3 години )
    #1 Проучено, измерено: кола на ток от ТЕЦ има емисии 80-100г CO2/km. Петролна кола има общи емисии 300-500г като се включат емисиите по добив, транспорт, рафиниране и дистрибуция на петрола. 3-5 ПЪТИ отгоре. 5 на един гола по принцип означава край на мача. А 100% възобновяем ток от домашна инсталация означава 0 лева на километър. Роба мн се дразни да го чуе, поне обича да му е гадно. Е като обича, да цани - жената на шейха иска ново палто от норка :D
  • #11
    до 3 ( преди 3 години )
    Не братле, в България явно много хора не излизат от градовете и селата си и пишат глупости. България доскоро беше първа по инсталирани соларни централи в Европа, заради левчето на киловатчас от Костов. Мръдни до едно Караджалово, Калипетрово, Мокреш и още 20 като тях и ще ти стане ясно.
  • #10
    PLAID ( преди 3 години )
    BMW произвежда i3 (и доскоро i8) в 100% карбоново-неутрален завод до Лайпциг със 100% възобновяем ток. Волво, някой да ви е виновен, че толкова си можете? Плачещи етърви
fallback
Последни