fallback

Volvo: Производството на електромобили генерира със 70% повече вредни емисии

Въглеродният отпечатък на колите на ток намалява при експлоатация, сочи проучване на шведите

Шведската компания Volvo обяви, че производството на електрически автомобил генерира 70% повече вредни емисии в сравнение с негов еквивалент с двигател с вътрешно горене. Проучването на скандинавския производител сравнява производствения процес на неговото електрическо купе-SUV C40 Recharge и на бензиново XC40.

Въпреки това, когато се вземе предвид експлоатационният живот на автомобила, се достига рентабилност и общият въглероден отпечатък на EV е по-малък в сравнение с този на автомобила с конвенционален мотор. Шведите отчитат въглеродния отпечатък от целия жизнен цикъл на автомобила, който включва добива на суровини, производствения процес, зареждане с гориво и шофиране на автомобила в продължение на 200 000 к

От Volvo посочват още, че в случая рентабилността ще зависи от това как се генерира електричество. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средното глобално снабдяване с електроенергия, на прогнозния баланс както на възобновяема, така и на редовна електроенергия, така и на изцяло на възобновяема енергия.

При използване на стандарта електроенергия Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 109 918 км, за да настигне XC40 с двигател с вътрешно горене. Ако електроенергията е наполовина от възобновяеми източници, въглеродният отпечатък ще се изравни след 77 248 км. А ако е само от възобновяеми източници, изравняването ще настъпи след 48 280 км.

Изследването на Volvo посочва, че въглеродният отпечатък на електромобилите и хибридните автомобили се увеличава при производство най-вече заради батериите – с над 30%. Затова и те се нуждаят от известно време в експлоатация, преди да успеят да настигнат превозните средства с двигатели с вътрешно горене.

Снимки: Volvo

fallback
  • #9
    Еко-то ( преди 3 години )
    Май вървим към задължение като си купиш електричка, да я караш толкова много, че да постигнеш целевата стойност на отпечатъка. Иначе винаги ще си екологичен престъпник !
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    А нещо да кажат за рециклирането на батериите? Или тва така или иначе нема го правим?!
  • #7
    Киро ( преди 3 години )
    Да, при производството на самия автомобил може и да е така, но в последствие 15 гидини употтреба кое генерира газове, а?! Смешен плач от Волво.
  • #6
    Алекс ( преди 3 години )
    Айде,и какво стана сега.Новата мантра електромобил взе да се пропуква.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    толкова сте смотани, че не разбирате какво значи парников ефект, това се учи в 6-и клас, така че на практика нямате средно
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    ...ако може да добавят към сметките и батерията, дали ще изкара 200к или ще се смени. И какво се случва с батерията (рециклиране)? Тогава май сметките друг вид ще имат
  • #3
    Мда ( преди 3 години )
    В България въпреки, че много хора не слизат от колите си,караме малко!Масово една лична кола едва стига 7-10 000км на година, което значи ще са и нужни 10 години за да се изравни по въглероден отпечатък с конвенционален автомобил!Все пак имайте предвид,че ние се натискаме ТЕЦовете ни да работят възможно най-дълго и за чист ток в БГ изобщо не говорим!Целата логика на електрическия балон издиша!Празни приказки и празни надежди,че нещо по-скъпо ще ти е по-евтино!Наивници!
  • #2
    Муахаха ( преди 3 години )
    Ама а добър ден!И няма да се изморя да повтарям!Цялата дъндания е за замърсител който е отговорен за едни 15% от общото замърсяване!Толкова е делът на леките коли в общопланетното замърсяване!Политика, пари, лобита, нови данъци, нови акцизи, дрегери в колите,безпилотни автомобили,колата ще ти казва дали да тръгнеш с нея или да ходиш на спирката щото имало много задръствания!Много хора от лакомията си за евтин транспорт с коли които уж нямат нужда от обслужване,ще си продадат свободата!!!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако пък енергията е от ТЕЦове, както е на много места по света, въглеродният отпечатък на електромобила никога няма да падне под този на конвенционален автомобил, за хибрид пък да не говорим.
fallback
Последни