fallback

Tesla задмина по продажби Mercedes-Benz

Впечатляващото постижение беше записано на един от най-големите пазари в света

Tesla може да празнува, защото изпревари Mercedes-Benz по продажби в т.нар. премиум сегмент на един от най-големите пазари в света – този в САЩ. Компанията на Илон Мъск се изкачи до номер три в класацията по продажби на премиум марките, като отчетеният период е за първите три тримесечия на засегнатата от недостиг на чипове 2021 година. Така Tesla се зад Lexus, които са на второ място и зад лидерите от BMW. Компанията от Силициевата долина е продала 230 855 автомобила от януари до септември.

Според Automotive News с този резултат Tesla задминава Mercedes, които са продали 214 000 автомобила за същия период. Lexus са реализирали 246 000 продажби, а BMW - 259 000. Продажбите на Tesla са се увеличили със 76% спрямо същия период от миналата година. Това е двойно повече от продажбите на BMW и Lexus, които са нараснали съответно с 36% и 33%.

Обичаме да се подиграваме с електромобилите Tesla и често има за какво - за "безгрешния автопилот", за изцепките на Мъск в Twitter, но трябва да признаем, че това е впечатляващ подвиг. В допълнение към недостига на чипове и общото неразположение на бранша вследствие на пандемията, Tesla прави подвиг, продавайки само четири модела, в сравнение с няколкото десетки на Mercedes.

„Може да е малко рано да се каже, че Tesla надминава Mercedes по продажби за постоянно, но фактът, че успя да го направи с много по-ограничена продуктова линия, е впечатляващ“, казва Джесика Колдуел - изпълнителен директор в Edmunds. „Като се има предвид положението с недостига на чипове, преждевременно да се правят каквито и да било дългосрочни декларации, не е сериозно, но това все пак показва силата на Tesla.“

Така че Мъск би трябвало да прави обиколка на победата, но вместо това може да се сблъска с Комисията за ценните книжа в САЩ, след като изпрати анкета до своите последователи в Twitter, питайки ги дали трябва да продаде част от акциите си. Той обясни, че мисли да направи това и го направи, след като получи подкрепата на последователите си. Но връщайки се към темата за това, че Tesla задмина по продажби гигант като Mercedes, трябва да си зададем и няколко въпроса.

Първо рано е за пиршество, трябва да изчакаме няколко месеца или години, за да видим дали тази тенденция ще се задържи. Но по-важното е, смятаме ли, че Tesla e премиум марка? Защото шефът на BMW заяви: Tesla не е премиум марка.

fallback
  • #23
    Чичовото ( преди 3 години )
    Да се готви БМВ
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    шокиран съм, че още никой от вас не е изревал за въглеродния диоксид, все пак как сте сколасали до 6-и клас, има си класации за безопастност, има си статистика за тежки ПТП-та на км
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, IDRA коли ли произвеждат, разбирачев??? май не, нали? по жалките ви опорки тесла трябваше да е фалирала много отдавна, ама що не е станало? виждал си стомана и алуминий, ама само на картинки, отде да знаеш, че този алуминий е патентован от тесла
  • #20
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    " Има най-добрите експерти по материалознание, AI, хардуер и софтуер в света, има най-затворения цикъл от всички марки - от добива до клиента..."Ха-ха, да, забрави да напишеш че били най-сигурните автомобили, въпреки че наскоро едни китайци сблъскаха модел У с някъв Фолцваген и се оказа че на практика е обратното.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    До 18: "тесла измислиха отливките от мега машини" Опорчо, стига повтаря пропагандни партенки. Отливките са технология на италианците IDRA. Тесла им е просто клиент. Също както с батериите на японците Панасоник или силовата електроника на френско-италианския концерн STMicroelectronics. Тесла е просто един пропаганден балон благодарение на *** като теб дето потоянно го надуват. Апоропо, въглеродният отпечатък на алуминиевите отливки е поне 10 пъти по-голям от съответните стоманени.
  • #18
    TSLA ( преди 3 години )
    Ама как така Тесла изкарва кола на всеки 10 часа, а Фауве на 30? С мерак
  • #17
    TSLA ( преди 3 години )
    "Силата на Тесла" е мозъка на Мъск и едноличното управление. Няма бордове, няма "акционери", няма дилъри, няма фамилия Кванд. Има най-добрите експерти по материалознание, AI, хардуер и софтуер в света, има най-затворения цикъл от всички марки - от добива до клиента... и има акъла на Мъск, който казва: да се изкупят всички налични чипове: за перални и тостери не ме интересува, да се напише фърмуер за тях, да заработят в колите и поточните линии да не спират! Не става само с ядене, Бенц
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    куцо и саката като коментирате политика и футбол на никой не му дреме, но като почнете да коментирате всички става леш, особено техническите неща, смело плюнчите пръста и бутате в контакта, може и да влезнете в мазето като сте пуснали потопяема помпа, най-много да ви удари ток, разбирачите
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    опорките за кофти качеството и недъгавите сглобки не са актуални от 2 години, но пък за това време тесла измислиха отливките от мега машини; ще се чудите и маете ама как така вече правят по един милион автомобили на година, ама как така вече имат над 30 000 зарядни станции по света, еми е така
  • #14
    Теслата ( преди 3 години )
    Има защо една кола да се сглабя за 3 пъти по-малко време - по-малко материали, по-калпава шумоизолация, по-скапана сглобка и т.н., и т.н.
fallback
Последни