fallback

Защо Lada 2107 и 2105 имаха странни черни "рогца" на фаровете?

Преди появата на втората партида много хора бяха в неведение

През 80-те години на миналия век в Съветския съюз се появиха новите модели на Lada - известните "петици" и "седмици". Старомодните хромирани елементи в тях бяха заменени с по-модерни и прогресивни пластмаси и въобще, тези коли се превърнаха в блян за цяло едно поколение, както в бившия СССР, така и у нас.

В същото време, за истинските автомобилни фенове един от най-интересните конструктивни елементи бяха мистериозните "рогца" върху предните светлини - малки черни пластмасови "крачета", които се монтираха над стъклото на фара. Първите партиди, които пристигнаха у нас също бяха оборудвани с подобни джаджи. Някои не им обърнаха сериозно внимание, но по-наблюдателните не намираха отговора защо наистина са необходими.

Преобладаващото мнозинство от автомобилистите дори нямаха ни най-малка представа за това защо всъщност е необходим този конструктивен елемент. В това нямаше и няма нищо срамно или изненадващо, защото "братушките" бяха забравили да монтират прилежащите чистачки за фаровете (на първата партида).

Факт е, че ВАЗ-2105 и ВАЗ-2107 трябваше да бъдат оборудвани със система за измиване на предните светлини и с чистачки на фаровете. Въпреки това, голяма част от първите "петици" и "седмици" на пазара в СССР и у нас, по някаква причина бяха лишени от този лукс.

А иначе мистериозните "рогца" бяха чисто и просто ограничители за перата на чистачките. Благодарение на тези ограничители чистачките на фаровете работеха правилно и почистваха, при това с прилично качество цялата повърхност на фара. Но това стана ясно по-късно, когато у нас започнаха да пристигат и лади с чистачки на фаровете.

fallback
  • #21
    Тан ( преди 1 година )
    Карах 2104. Пет чистачки! Две за стъклото, две на фаровете и една отзад. Всички с пръскалки. На фаровете чистеха идеално. Никога не ме остави на път тази кола. Спомени.....
  • #20
    Пропов ( преди 1 година )
    Първата ми кола беше 2104. Нямам хубави спомени с нея. Ама около нея имам. Десетки пъти съм се напивал заради нея. В смисъл поврежда се, звъня на някой един да ме дръпне, на друг да я оправяме и то трябва да почерпя после. Абе кола за създаване на приятелства. Те руснаците вероятно затова са такива пиянки - покрай колата, пералнята, то все има нещо да се ремонтира на качествената съветска техника. И единственото сигурно накрая е....водката!
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    ВАЗ 2101 ДО 2107 коли за истински мъже.Истинска школа за шофьори и механици.Достъпни и ремонтопригодни.Най-трудното нещо беше да развиеш най -вътрешния болт на стартера и да смениш кранчето на парното.Управлявал съм Ваз 21011 фейслифтнато Жигули с 1.3 литров мотор повече от 15г.Уникална кола мечта за времето си и мн.устойчива и здрава.Колко много съм я пързалял....ех,спомени-спомени как мина живота като миг.Все едно вчера бях на 18г. Само Женчовци и меки китки които не са се докосв ...
  • #18
    FIAT ( преди 2 години )
    @Стив запази си тъпите шеги без да си карал някога Фиат. Карам Фиат Брава от почти 25 години, никакви грандиозни ремонти не съм му правил. Само смяна на консумативи.Докато пойрай мене разни мерцедеси и фолксвагени влизаха в бокса всеки месец, и ми се жалват колегите че били хатчили много за ремонти.Няма кола която да не се разваля, но всичко зависи и от поддръжката и *** зад волана.
  • #17
    Стив ( преди 2 години )
    FIAT - Fix It Again Tomorrow
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    До 14 ,коко а да знаеш,че преди да стане Лада,Фиат-а са го подложили на тест в реални условия на ползване в Русия и от колите нищо не е останало,всичко се е разкапало по време на теста. Нововъведенията при Лада са почти изцяло променени и заздравени окачване,спирачки,отопление,охлаждане,пътен просвет,дори дръжките на вратите са променени заради климата и новата технология.От Фиат остава само визията.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    До 9,нали знаеш,че всичко това зависи от потдръжката и луфта и трудното въртене,ама си показваш каъв си раздерник.Карал съм 2107 и нито луфт нито трудно въртене на място имаше,но братовчед ми я поддържаше без проблем и без пестене. Това слуфтовете и трудното въртене е до мърлячите.
  • #14
    Случаен ( преди 2 години )
    До 14 - И по какво е по-зле от фиата? Фиата е с разпред. вал в блока, трошливо окачване и тънки ламарини. Ладата е 10 пъти по-кола от смотания фиат.
  • #13
    гешев ( преди 2 години )
    Не знам какви Лади щяха да измислят руснаците, ако не бяха започнали да се учат да правят коли на база на Fiat 124?
  • #12
    Коко ( преди 2 години )
    Модел Фиат 124 0т 1964 г.ама лошо сделан макар и ,30 г след лиценза не може да се доближи до Фиата е така е като неможеш да си купиш кон / при комунизма/ се радваш и на краставо магаре и чакаш за него 20 г.все пак яздиш .
fallback
Последни