IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненада: Барабанните спирачки се завръщат!

Причината са новите екологични стандарти, които ще засегнат и тази система на автомобила

Барабанните спирачки изглеждат безнадеждно остарели и ако все още се поставят на някои нови автомобили, то причината е само една – постигане на ниска цена. Тази технология обаче може да се завърне в масова употреба, а вината за това ще бъде на еколозите.


барабанни спирачки


След като приключиха саморазправата с двигателя с вътрешно горене и постигнаха ново съкращение на вредните емисии, екологичните организации се заеха със спирачната система. Едно изисквания към нея е намаляването на емисиите на прахови частици, тъй като именно финият прах, отделян от накладките, има изключително вреден ефект върху човешкото здраве.

Експерти очакват, че Европейската комисия ще затегне законодателните изисквания в това отношение не по-късно от 2025 година. И това кара производителите да търсят нови решение. Един от тях е компанията Continental, която по-рано възроди задните барабанни спирачки за електромобила VW ID.3, а сега ги предлага и за предната ос, като посочва редица техни предимства.

За да отговарят на новите стойности на емисиите на прахови частици, дисковите спирачки трябва да бъдат модернизирани. Това ще стане с поставяне на филтърни модули, което обаче ще доведе до проблем с пространството при инсталиране, а също така ще увеличи и разходите на производителите. В същото време барабанната спирачка е добре уплътнена от самото начало заради дизайна си и следователно отделя по-ниски вредни емисии. Полученият спирачен прах може безопасно да се събира в джобове вътре в барабана, да се съхранява там и лесно да се отстранява по време на рутинна поддръжка.

В допълнение, електрическите превозни средства или plug-in хибридите все по-рядко намаляват скоростта с използване на дискови спирачки, тъй като използват системата за рекуперация на генератора на двигателя. По този начин дисковите спирачки се използват само в спешни случаи, което означава, че са сериозно застрашени от корозия.

Друго предимство на барабанната спирачка е външният вид на колелото. В крайна сметка, заради дисковите спирачки, лъскавите джанти от лека сплав бързо губят първоначалната си свежест, покривайки се със сив прах от износването на накладките.

0 от 500
  • #11
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Може да земат да ги праят като старите ГАЗ-ки с една барабанна спирачка на кардана. И да им слагат по една малка бетонобъркачка, че направо да излиза феродобетон на тухли.Иначе за електрически коли предполагам, че не е лош вариант.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    #5 И ти никога не си питал в сервиза какво става със старите чаркалаци, тепности и филтри, не се прави. P.S. Ако колата е с 2 мотора 4х4 имаме рекуперация и спиране и на задна ос. Там даже задни спирачки, освен за ръчна, може в целия живот на колата да не сработят и веднъж. Ако няма екстремно спиране. 100-200-300 киловата спирачна тяга е сериозно нещо.
  • #9
    15 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    #1 Дълго спускане и тежка кола - идеалният сценарий за кола на ток. Като слезеш долу, батерията е с 50 км повече, а дискове и накладки - ледени. Питай ме откъде знам. Едни накладки 300,000 км. И то само ако караш градско. Задните са за украса. Стават на скулптури. Капсуловани ако са, поне отпада разглабяне и раздвижване на спирачни апарати.
  • #8
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Мдааа ( преди 2 години )
    Всяко добро намерение наложено със сила, се превръща в диктатура! Човешката кожа ежедневно отделя много повече прах от спирачките на една кола! И ко праим ся? Ще ходим целите в неупрен или директно да се самоубиваме?!Изкуственото налагане на ел.колите води до застой в разработките!Една кола с ел. двигател на всяка джанта,който да играе ролята и на спирачка решава проблема.Но в тази насока не се работи!Важно е да се пуска буклуци,да се ползват субсидии и да не се плащат глоби за емисии!
  • #7
    33 rate up comment 11 rate down comment
    1984 ( преди 2 години )
    Всичко отива към джендърство.Нормалността приключи.
  • #6
    24 rate up comment 1 rate down comment
    до 6 ( преди 2 години )
    Със "заводските наклаТки" 190 х.км..... Сигурен ли си?!
  • #5
    27 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    VW ги сложиха в ID3 защото са по-евтини. За това спирачният му път в теста на АутоМотор беше 39 метра. Трагедия!
  • #4
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Няма нищо еко в тия откачалки - зелени терористи!
  • #3
    11 rate up comment 15 rate down comment
    м дааа ( преди 2 години )
    че замърсяват е ясно , но от друга страна като се замисля че колата ми е на 190 000 км и е със заводските наклатки и дискове- не съм сигурен дали е оправдано.
  • #2
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не са решили не са ги направили да издържат. До сега просто не са се влагали пари в развитието им. Те бяха просто евтина и проста алтернатива и съответно от 30 години не са мръднали съществено. За това време и материали и технологии напреднаха. Виж дали ще успеят да надминат съществено дисковите е друг въпрос.