IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненада: Барабанните спирачки се завръщат!

Причината са новите екологични стандарти, които ще засегнат и тази система на автомобила

Барабанните спирачки изглеждат безнадеждно остарели и ако все още се поставят на някои нови автомобили, то причината е само една – постигане на ниска цена. Тази технология обаче може да се завърне в масова употреба, а вината за това ще бъде на еколозите.


барабанни спирачки


След като приключиха саморазправата с двигателя с вътрешно горене и постигнаха ново съкращение на вредните емисии, екологичните организации се заеха със спирачната система. Едно изисквания към нея е намаляването на емисиите на прахови частици, тъй като именно финият прах, отделян от накладките, има изключително вреден ефект върху човешкото здраве.

Експерти очакват, че Европейската комисия ще затегне законодателните изисквания в това отношение не по-късно от 2025 година. И това кара производителите да търсят нови решение. Един от тях е компанията Continental, която по-рано възроди задните барабанни спирачки за електромобила VW ID.3, а сега ги предлага и за предната ос, като посочва редица техни предимства.

За да отговарят на новите стойности на емисиите на прахови частици, дисковите спирачки трябва да бъдат модернизирани. Това ще стане с поставяне на филтърни модули, което обаче ще доведе до проблем с пространството при инсталиране, а също така ще увеличи и разходите на производителите. В същото време барабанната спирачка е добре уплътнена от самото начало заради дизайна си и следователно отделя по-ниски вредни емисии. Полученият спирачен прах може безопасно да се събира в джобове вътре в барабана, да се съхранява там и лесно да се отстранява по време на рутинна поддръжка.

В допълнение, електрическите превозни средства или plug-in хибридите все по-рядко намаляват скоростта с използване на дискови спирачки, тъй като използват системата за рекуперация на генератора на двигателя. По този начин дисковите спирачки се използват само в спешни случаи, което означава, че са сериозно застрашени от корозия.

Друго предимство на барабанната спирачка е външният вид на колелото. В крайна сметка, заради дисковите спирачки, лъскавите джанти от лека сплав бързо губят първоначалната си свежест, покривайки се със сив прах от износването на накладките.

0 от 500
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Обаче баса с барабаните е по-як, просто не е истина незнам как го правят!
  • #20
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Мдаа... ( преди 2 години )
    евро-джендърията в образа на мутанта грета тунберг яко се е запътила към магарешката каруца! там даже спирачки не са необходими ...
  • #19
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    Искам да ги видя в автомобилния спорт :)
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Гуй ( преди 2 години )
    Tpиeнe редактира системата. Смятам, че идеята е перспективна и ще спаси живота на хиляди къртици и ще опази милиони лястовичи гнезда.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    във природата няма ли прах той е навсякъде около нас
  • #16
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гуй ( преди 2 години )
    Ами гумите? Да не забравяме, че те отделят много повече фини прахови частици отколкото спирачките. Предлагам да ги забраним и да преминем към дървени колела с железни обръчи. Точно така, като на каруца. Съответно преминаваме към спирачна система тип "kyчka". За незапознатите пояснявам-парче винкел завързано с верига към дъното на каруцата, което при нужда от намаляване на скоростта се пъха под едно от задните колела. Следва повишено *** в съответната област което води до забавяне или спиране
  • #15
    18 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Още преди 15 г.се возих на една дърта Скания. Имаше електрическа спирачка, при спускане се активира с лостче на таблото и така не товариш другите спирачки. Представлява магнит обвит около кардана. Продаваш напрежение и камиона намаля. Имше 3 или 4 степени на спирачбо усилие. Та в този ред на мисли може да се измисли нещо подобно върху полуоските. Но явно някой няма интерес.....оборота за резервни частни и консумативи трябва да върви.
  • #14
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Госу ( преди 2 години )
    Простаци, наклатките на барабанните спирачки нали се правят от същия материал бе ?
  • #13
    36 rate up comment 2 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    В статията не е спомената една малка подробност...за какво служат спирачките и причината поради която дисковите спирачки замениха барабанните...аз да кажа: дисковите са по-ефективни и спират на по-късо разстояние...но това за еколозите не е много важно...
  • #12
    59 rate up comment 2 rate down comment
    Селянин ( преди 2 години )
    Дисковите спирачки са причината и хиляди велосипедисти годишно да губят живота си дишайки прахта от свойте спирачки, щото от 20г. и колелетата са с дискови спирачки. За това от 2025г. Грета Тунберг забранява бегачите, само балканчета с контра!!!