fallback

Кога всъщност трябва да се сменя маслото?

Следването на препоръките на производителя може да се окаже лоша идея

Всеки водач на моторно превозно средство знае, че редовната смяна на маслото в двигателя е жизненоважна. Въпросът обаче е колко често трябва да се прави тази операция? Известно е, че оптималният интервал за смяна на маслото е посочен в ръководството на автомобила. Но не всеки знае, че всъщност там са написани две числа.

Първото число е редовната смяна на двигателното масло в оптимални за мотора условия. Втората цифра обаче показва кога трябва да се сменя маслото при работа на автомобила в неблагоприятни условия. Най-често шофьорите обръщат внимание само на първата стойност, а в болшинството от случаите условията при които работи един двигател спадат към графата неблагоприятни.

Интервалът между смяната на масло зависи от двигателя. Ако говорим за средностатистически масови автомобили, тогава обикновено става дума за 15 000 км. Втората цифра обаче, на която никой не обръща внимание, най-често е почти наполовина от първата. Така че, ако се извършва редовна смяна на маслото на всеки 15 000 км според производителя, то при шофиране в "неблагоприятни" условия интервалът се намалява до 8 000 км, като максимумът е 10 000.

Трябва да се има предвид, че условията у нас не са идеални. Двигателят стартира при температури от минус 10 градуса по Целзий и по-ниски през зимата, пътуванията много често са кратки, шофира се (дори периодично) по черни пътища - всичко това, от гледна точка на производителите на двигатели, вече влиза в графата неблагоприятни условия на работа. Следователно смяната на маслото трябва да се извършва по-често, ако не два пъти от основното предписание, то поне един и половина пъти.

fallback
  • #4
    east ( преди 3 години )
    Младене,от дисковете и накладките няма да се отървеш. Сигурно си забелязъл, че твоята кола все пак има спирачки.
  • #3
    аз да ви обадя ( преди 3 години )
    В книжката на Астра-та пише , че за европа е препоръчително до 30 000км , и на същата страница за същия двигател ти казват , че за държави извън ЕС- 15 000км !? Така и не можах да си обясня как същото масло в ЕС показва 2 пъти по-добри качества , а като преминеш границата (със Сърбия премерно) и вече ги губи. Аз затова на 10-12 и не му мисля.
  • #2
    младен ( преди 3 години )
    Някой ден, надявам се в близко бъдеще, да не ми се налага никога повече да сменям масла, филтър на ДВГ, дискове и накладки - електричка ;)
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредната безмислена статия , за трафик, както бе написал някой в предната - за АГУ! Добре поне, че няма снимки и снимки , че да презареждаме 20-нa пъти страницата:))
fallback
Последни