fallback

Кога всъщност трябва да се сменя маслото?

Следването на препоръките на производителя може да се окаже лоша идея

Всеки водач на моторно превозно средство знае, че редовната смяна на маслото в двигателя е жизненоважна. Въпросът обаче е колко често трябва да се прави тази операция? Известно е, че оптималният интервал за смяна на маслото е посочен в ръководството на автомобила. Но не всеки знае, че всъщност там са написани две числа.

Първото число е редовната смяна на двигателното масло в оптимални за мотора условия. Втората цифра обаче показва кога трябва да се сменя маслото при работа на автомобила в неблагоприятни условия. Най-често шофьорите обръщат внимание само на първата стойност, а в болшинството от случаите условията при които работи един двигател спадат към графата неблагоприятни.

Интервалът между смяната на масло зависи от двигателя. Ако говорим за средностатистически масови автомобили, тогава обикновено става дума за 15 000 км. Втората цифра обаче, на която никой не обръща внимание, най-често е почти наполовина от първата. Така че, ако се извършва редовна смяна на маслото на всеки 15 000 км според производителя, то при шофиране в "неблагоприятни" условия интервалът се намалява до 8 000 км, като максимумът е 10 000.

Трябва да се има предвид, че условията у нас не са идеални. Двигателят стартира при температури от минус 10 градуса по Целзий и по-ниски през зимата, пътуванията много често са кратки, шофира се (дори периодично) по черни пътища - всичко това, от гледна точка на производителите на двигатели, вече влиза в графата неблагоприятни условия на работа. Следователно смяната на маслото трябва да се извършва по-често, ако не два пъти от основното предписание, то поне един и половина пъти.

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    Неграмотни писания.Маслото се сменя по 2 причини.1.Вследствие на горенето се отделят сажди и нагари, частици от които попадат попадат в маслото.Затова потъмнява маслото и тези частици влошават триенето.При автомобили на газ такива частици не се отделят.Затова при автомобили на метан/пропан-бутан маслото се сменя едва при настъпване на втората причина - повишава се киселинността на маслото.
  • #23
    Опел ( преди 3 години )
    До #15 Колега, кажете на вашия приятел да смени едни гумички на клапаните и ще спре да долива. След това сипва 10W40 задължително GM и няма да го пипва повече. На моята Астра Г 1.6моно 75к.с наливам само GM и почва да пипа след 8-9хил км, доливам половин литър и го сменям на 13-15хил. /тези км ги навъртам за макс 6месеца, затова го сменям на 15К../
  • #22
    Мото ( преди 3 години )
    Какви са тези -10 градуса, ние да не сме Финландия. Кога миналата година е било толкова и за колко време?
  • #21
    nemo72 ( преди 3 години )
    10 хиляди или на една година,мое лично правило!
  • #20
    Батко ( преди 3 години )
    До 24 . Ограмоти се . 5w30 ти подсигурява добро мазане и лесно стартиране в диапазона - 20 до + 20 градуса външна температура .
  • #19
    Пробвал съм. ( преди 3 години )
    А всъщност може и 30-40000км да караш с едно масло и нищо няма да и стане на колата. То ако ги слушаш за всичко производителите златна ще ти излезе. Освен, ако не си решил да я караш 1000000км.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Ама то маслото сменя ли се? И от кога? Разсипахте я тази държава.
  • #17
    Валентин ( преди 3 години )
    Всеки разбира видиш ли. Глупости на търкалета. Маслото на двигателя се сменя или на време или на навъртяни километри. Срока за време е 1гидина дори и да сте изминали и 50км или на 12000-15000 километра. Завода производител на маслото е предвидил условията в който ще работи маслото. Например 5w30 означава че се гарантират мазилните свойства на маслото в диапазона - 5Зимата,winter и 30гр лято. Това е. Да ви такова и разбира чи те и журналистите.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    То затва М-моделите фърлят мотори на по 50к, дори и това е макс
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Първо вече има сървиз асистент, казва кога и какво. Второ тези числа, за които се говори в статията са си числа и нищо по смислено! Пример: ВАГ имат други стандарти, може да сипваш каквото е препоръчал производителя като вискозитет, но да не покрива стандарта на производителя на моторното средство. Чета за некви 10W 60 за турбина...това е най лесния начин да си я смениш. Зимата десетката на -15С става на мармалад. А запушени маслени магистрали са рай за турбината
fallback
Последни