fallback

Кога всъщност трябва да се сменя маслото?

Следването на препоръките на производителя може да се окаже лоша идея

Всеки водач на моторно превозно средство знае, че редовната смяна на маслото в двигателя е жизненоважна. Въпросът обаче е колко често трябва да се прави тази операция? Известно е, че оптималният интервал за смяна на маслото е посочен в ръководството на автомобила. Но не всеки знае, че всъщност там са написани две числа.

Първото число е редовната смяна на двигателното масло в оптимални за мотора условия. Втората цифра обаче показва кога трябва да се сменя маслото при работа на автомобила в неблагоприятни условия. Най-често шофьорите обръщат внимание само на първата стойност, а в болшинството от случаите условията при които работи един двигател спадат към графата неблагоприятни.

Интервалът между смяната на масло зависи от двигателя. Ако говорим за средностатистически масови автомобили, тогава обикновено става дума за 15 000 км. Втората цифра обаче, на която никой не обръща внимание, най-често е почти наполовина от първата. Така че, ако се извършва редовна смяна на маслото на всеки 15 000 км според производителя, то при шофиране в "неблагоприятни" условия интервалът се намалява до 8 000 км, като максимумът е 10 000.

Трябва да се има предвид, че условията у нас не са идеални. Двигателят стартира при температури от минус 10 градуса по Целзий и по-ниски през зимата, пътуванията много често са кратки, шофира се (дори периодично) по черни пътища - всичко това, от гледна точка на производителите на двигатели, вече влиза в графата неблагоприятни условия на работа. Следователно смяната на маслото трябва да се извършва по-често, ако не два пъти от основното предписание, то поне един и половина пъти.

fallback
  • #14
    abc ( преди 3 години )
    А ти мислиш ли, че счетоводителите в компаниите не са се сетили, че понеже на електричките са износват по-малко, да вземат да праснат едни по-тънички и по-евтини накладки. : )
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Може да се прави тест. Капва се капка върху филтърна хартия и се гледа петното. Ако маслото тръгне към периферията - направи окръжност - в средата да няма мръсно, а бяло - за смяна е. Иначе нормалните хора си го сменят според написаното в упътването на колата.
  • #12
    ха ха ( преди 3 години )
    Смяната на маслото умници, зависи от това какво гориво сипвате. А какво е горивото, ясно е че, то е еднакво за всички. Основно проблема е с дизела, защото биодизела съкращава живота на маслото до 50%, предвид факта че вече няма дизел без турбина смяната на 8х.км за маслата с пробег 15х.км е най разумна.
  • #11
    Пешо ( преди 3 години )
    Познавам колега с Опел Астра,която гори маслото от двигателя,той само досипва, забележете М 10 Д и Астрата върви.
  • #10
    aha ( преди 3 години )
    А на моята пише 25,000, но го сменям на 10,000.8000 - Градско, 12000 - Извънградско, 10000 - смесено (или поне веднъж в годината ако не достигнете километрите)Главното нещо което трябва да се спазва е вискозитета да е приблизителен поне до препоръчания (а не да карате с 0w20 коли, за които препоръчват 10w40 или обратно).Другото нещо за което трябва да се внимава е дали се изисква минерално, полусинтетика или синтетика. Има научни статии по въпроса с доказателства. Не си чешете езиците.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе, умници от аутомедия, вие правите ли разлика между число и цифра? Колко пъти в тази безсмислена статия слагате ту едното, ту другото! Пълни неграмотници!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Живея на тропиците и сменям масло и филтри на 6-7 х. км. На автоматичната кутия го сменям на четвърта смяна на маслото на двигателя, или на около 25-30 х. км. Може да изглежда тъпо за някои, но тъй съм си решил. А пък и карам 20 годишна кола. Трябва да си я гледкам, че тук са безобразно скъпи! Ай със здраве!
  • #7
    младен ( преди 3 години )
    Като карам електрическите спаркове, спирачката я натискам последните 1-2 метра от спирането, а понякога и едвам докосвам. Дали ще свършат дисковете като на обикновенна кола на има няма 100к км.?
  • #6
    до 4 ( преди 3 години )
    Ти май електричка не си карал!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    огромната разлика идва от движещите части в двигателя и трансмисията, дискове и накладки има на всички коли, освен ако не говорим за БТР и танкове...
fallback
Последни