В днешно време едва ли има автомобилен производител, който да няма SUV в гамата си. В надпреварата за клиенти се включиха дори марки като Lamborghini, Aston Martin, Rolls-Royce и Bentley, които само потвърдиха това, което всички знаят от поне 15 години – SUV-модели се превърнаха в истински феномен, който завладя целия свят.
Разбира се, това не означава, че бъдещето на тези автомобили е гарантирано, като се има предвид новата електрическа ера, в която влиза индустрията. Производителите са принудени да правят по-леки и по-ефективни автомобили, но и там, поне засега, SUV-модели доминират.
Как обаче стартира всичко? За да се отговори на този въпрос, трябва да се върнем в началото на века, когато нещата изглеждаха различно. И ако днес думата SUV (Sport Utility Vehicle) обикновено обозначава „автомобил с подобрена проходимост“, то в началото на 2000-те години много производители предлагаха истински всъдеходи, от които тези модели са различават значително. Те приличаха на коли за офроуд, но имаха модерна концепция, по-малко екстремни характеристики и бяха по-близко като комфорт и характеристики до обикновените автомобили. Затова, нека видим как започна всичко.
Първите SUV-модели на отделните производители (ГАЛЕРИЯ):
Това е една по-пъргава и по-маневрена алтернатива на монументалния Escalade (все пак дължината на този автомобил е близо 5 метра). Именно със SRX американската марка се опита да навлезе на европейския пазар на премиум SUV-моделите, където навалицата е доста сериозна.