Много шофьори подценяват възможността за регулиране на на седалката в автомобила си. В резултат на това човекът зад волана е отпуснат, сякаш се намира в хамак. При някои хора това намалява натоварването на гърба, докато други се чувстват така, сякаш се намира в състезателна кола. Всичко това обаче не е нищо повече от една самозаблуда.
При опънат назад гръб главата се накланя напред. Едновременно с това шията и раменете бързо се стягат, а натоварването на опашната кос се увеличава. При състезателните коли няма как да се регулира ъгъла на облегалката, а формата на седалката напомня кош, като гърбът е разположен почти вертикално.
Има и друга опасност – когато водачът трябва да спре рязко. При отпусната назад облегалка тялото на водача няма се плъзга нагоре по седалката. Съответно, това намалява натиска върху педала и за да си възвърна силата за натискане на спирачката, шофьорът трябва да хване волана със сила. Ръцете са напрегнати и воланът вече не служи като средство за управление, а като парапет за подпиране. И няма как да бъде завъртян, за да се избегне сблъсък.
6 прости правила, които спасяват живота на шофьора (ГАЛЕРИЯ):
Шофьорът първо трябва да си създаде навик за правилно качване в колана. Поставете седалката така, че десният ви крак да е леко огънат с натиснат докрай педал на спирачката, а с левия натиснете съединителя. Облегалката е поставена в почти вертикално положение. Оптимално е, когато китките свободно докосват волана, а лопатките допират облегалката на седалката. Тази позиция позволява на ръцете ви да останат свободни и да не губят контрол над машината при спешни маневри.
Не забравяйте да регулирате огледалата за обратно виждане след настройване на седалката. Ако сте шофирали по различен начин, тогава новата позиция ще ви се струва неудобна в началото, а предпазният колан ще стегне корема ви. Всичко обаче е въпрос на навик и скоро неудобството ще премине, а пътуванията няма да ви се струват толкова уморителни.