Mercedes-Benz ще използва част от маржовете на печалбата на своите дилъри, за да помогне за финансирането на прехода си към електрически превозни средства. Германският производител вече е уведомил търговците на марката в САЩ, че ще намали маржа им с половин процентен пункт до 13 процента. Това намаление ще дойде от 6-процентния „търговски марж“, който дилърите използват.
„Те разглеждат всяка възможност да компенсират тези разходи и намаляването на маржа е един от начините да го направят“, каза Джеф Айоза, дилър на Mercedes в Ню Лондон (Кънектикът).
От компанията потвърдиха, че не предвиждат намаляване на своите печалби през следващите 5 години. Според главния изпълнителен директор на марката в САЩ – Дмитрис Псилакис, целта на Mercedes не е да осигурява рентабилност на своите дилъри.
„Виждам, че приоритетите за дилъра може да се променят в бъдеще, тъй като той ще трябва да прокара една или друга технология. Маржът е двигател на производителността, така че е свързан с някои критерии за производителност, които ще бъдат адаптирани към електрическия продукт“, заяви Псилакис.
Компанията планира да инвестира повече от 46 милиарда долара за разработване на електрически превозни средства между 2022 и 2030 година. Тя вече информира търговците на дребно, че ще предложи нови бонуси при продажбите на електромобили и сертифицирани употребявани автомобили.
Изданието Auto News също така съобщава, че производителят на автомобили е опростил структурата на маржовете на дилърите и е намалил броя на критериите за ефективност, които трябва да бъдат постигнати, за да могат дилърите да спечелят своите бонуси. Рентабилността на търговците нарасна по време на пандемията, като възвращаемостта на продажбите почти се удвои от 3,3% на 6,4%.
„Дилърите правят повече пари, отколкото са правили през живота си, така че, ако има подходящ момент за намаляване на маржовете им, той е точно сега", казва Патрик Уомак, директор на представителство на Mercedes-Benz в Билингс (щата Монтана).
В Mercedes-Benz очакват пазарът на електромобили в Северна Америка да нарасне с 850% през следващите шест години, като половината от глобалното производство на компания до 2025 година трябва да бъде именно на превозни средства на ток.
Снимки: Mercedes-Benz