IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alfa Romeo връща MiTo в гамата си?

Възроденият хечбек ще дели една платформа с новата Lancia Ypsilon

За много заклети фенове на Alfа Romeo хечбекът MiTo беше истинско предателство. Базираният на Fiat Punto модел се произвеждаше през периода 2008-2018 година, като за този период от конвейера слязоха 265 000 бройки от него. В крайна сметка компанията се отказа от MiTo, но според последните информации, той може да се завърне в гамата на марката през 2023 година.


Alfa Romeo MiTo


Френското издание L'Automobile твърди, че ръководството на Stellantis обмисля подобна възможност, тъй като разполага с платформа (CMP) за такива автомобили. Тя може да се използва и за електрически версии, като на нея ще бъде построена новата Lancia Ypsilon, която трябва да излезе на пазара през 2024 година.

В същото време шефът на Alfa Romeo – Жан-Филип Импарато, обещава през всяка следваща година по един нов модел на марката. Следващият ще бъде SUV – Tonale, чиято премиера беше отложена за средата на 2022 година, но е под въпрос заради недостига на микричипове. Целта пред компанията е през 2027 година да се превърне в производител на изцяло електрически автомобили.


Alfa Romeo MiTo


Според L'Automobile, в Alfa Romeo ще се стремят към постигане на 200 000 продажби годишно, което може да бъде постигнато с повече модели. И един от тях ще бъде именно MiTo (името е съставено от „Milano” и „Torino”), който заедно с Lancia Ypsilon ще представят малките коли на Stellantis. Към тях може да се присъедини и нов Fiat Punto.

Използването на платформата CMP ще позволи на MiTo да получи бензинов двигател с микро-хибридна система, като той ще се предлага в два варианта на мощност – 100 и 130 к.с. Предвижда се и спортна модификация със 155 к.с. и шикозен спортен дизайн. Ще има и електрически вариант, като всички версии ще са с 5 врати.

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами хич няма да е лошо да го пуснат. То всъщност няма и Пунто сега. По принцип Типо е много изгодно предложение, но ако има някакъв еквивалент на Алфа с готин дизайн около 30 хил, хич няма да е лошо.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 2 години )
    Няма лошо, да пукат нови модели, но дизайна и духа да запазят, единна платформа, ок, така е вече в модерния свят, но няма ли го онова зрънце от 155, 156 и следвящите модели на Алфа са загубени. Просто ще станат една шир-употреба и *** на алианца.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Платформата ще я използват, спокойно. Във финансовите си отчети и дискусиите покрай тях я коментират тая тема. Самата платформа каквато е сега няма да може да я ползват заради липсата на батериен отсек отдолу, но дизайна на окачването и предаването на въртящия момент ще го приложат в STLA Large платформата за бъдещите големи коли, които ще правят. Никой не хвърля толкова пари на вятъра :)
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Трябваше Алфа да се възползват повече от платформата Джоржио да направят повече модели на неа или поне повече вариянти на Джулия (купе с две и четири врати, комби, нещо ала "Брера"). Сега пак ще минат на новата платформа на Стелантис с предно и ще им отмие чара
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    За ме MiTo не беше лош автомобил, но някак в дизайна му липсваше спорта и ,,агресията" в добрия смисъл. С много фенове на марката съм си говорил и те споделят същото мнение, горе-долу такова е положението и с Giullieta. Лично за мен Алфа 147 беше по-адекватна като визия, но пък там големият проблем беше, че единственият читав двигател беше 1.9жтд, което не е по вкуса на всеки.
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Боярищник ( преди 2 години )
    Ако се убединят Франция и Италия с германия русия сащ и англия е свършено ето това е кошмарът на наглосаксонците и пияниците