Alfa Romeo реши отново да се обърне към богатото си историческо наследство, за да повиши интереса към актуалната си моделна гама, която не е кой знае колко голяма. Този път италианците си спомниха за купето си от серията 105, което се произвежда през 60-те и 70-те години, като е продадено в тираж от над 100 000 бройки.
Двувратата GT 1300 Junior е създадена на базата на по-скъпата Giulia Sprint GT и също като нея е разработена от Джорджето Джуджаро, който по това време работи в ателието Bertone. Ценовото предимство на по-малкия модел е подсигурена от скромния 1,3-литров бензинов двигател с 89 к.с., а в наши дни производителят нарича Junior "икона на стила и символ на икономическия подем на 80-те години".
Италианците отдават почит на легендарния модел със специални версии на седана Giulia и на кросоувъра Stelvio. Те са оборудвани 2,2-литров турбодизел с 210 к.с. или с 2,0-литров бензинов двигател с 280 к.с., които се съчетават с 8-степенна автоматична скоростна кутия и със система за задвижване на четирите колела.
Машините получава редица дизайнерски решения - както отвън, така и в салона. Сред тях са ексклузивни 21-цолови джанти за Stelvio и 19-цолови за Giulia, специален жълт цвят (Ocra Lipari) на каросерията, кожени седалки и др. Освен това, автомобилите са с по-богато оборудване от стандартното за двата модела.
Версията Stelvio GT Junior ще се появи на пазара в средата на ноември, като от него ще бъдат произведени 60 бройки и всяка ще струва 72 750 евро. За сравнение, дизеловото Stelvio Veloce е оценено на 66 200 евро.
Още снимки на специалните версии, както и на оригинала - вижте в галерията:
Снимки: Alfa Romeo